In curând demarează lucrările la autostrada Turda-Sebeş, iar până la sfârşitul anului se reia lucrul şi pe şantierul autostrăzii Transilvania. Şi mai mult, Minsterul Tranporturilor incepe studii de fezabilitate pentru alte 10 autostrăzi şi estimează că va plăti până la 78 milioane euro.
Între timp, drumurile din ţară aşteaptă să fie reabilitate şi culmea, chiar asfaltate.
Avem o infrastructură de aproximativ 85.000 de kilometri, dar aproape jumătate din ea este pietruită sau de pământ.
La sfârşitul anului trecut, doar o treime din întreaga reţea era modernizată, potrivit datelor oficiale ale Institutului Naţional de Statistică. Cel mai bine la acest capitol stau drumurile naţionale - aproape pe toate se poate circula în condiţii civilizate.
Foarte rău stau drumurile judeţene, pentru că doar 30% dintre ele au fost modernizate.
În schimb, drumurile comunale sunt ca şi inexitente în reţeaua de infrastructură a ţării noastre - avem doar 2.900 de kilometri reabilitaţi.
Mai grav este că pentru jumătate dintre drumurile modernizate perioada de garanţie a lucrărilor a expirat la sfârşitul anlui trecut.
La capitolul autostrăzi suntem codaşii Europei. Avem doar 644 de kilometri, care reprezintă vreo 17% din totalul drumurilor naţionale, iar lucrările demarate nu par să ne aducă un plus considerabil de kilometri în viitorul apropiat.
Anul trecut s-au construit doar 94 de kilometri de autostradă, deşi autorităţile promiseseră că vor da în folosinţă 230. Sperăm că realizările din 2014 vor fi mai aproape de estimări.