Astfel, deşi unele preţuri la teren sunt uneori şi la jumătatea valorii de anul trecut, practic Ministerul Transporturilor nu are bani. În acest sens proiectele care se zbat de ani să fie demarate, este posibil să mai sufere o amânare.
Printre acestea, centura Bucureştilor, cu profil de autostradă, inel situat în afara celui existent şi care urmează a fi lărgit la patru benzi.
Tronsonul ar urma să aibă o lungime de 52,77 km, fiind necesară exproprierea a 600 de hectare, de la 1.400 de proprietari. ?În tot Ilfovul, preţurile terenurilor au scăzut în medie cu 50%, chiar şi mai mult în unele zone?, a declarat pentru Gândul directorul general al agenţiei imobiliare Neoland Invest, Costin Lazăr.
Printre cele mai mari proiecte se situează şi centura ocolitoare a Constanţei, care va avea patru benzi. În zonă, preţurile au scăzut în medie cu 25%. Cu toate acestea, acolo exprorierile sunt făcute în proporţie de 70%, dar nu au fost făcute plăţile. Ar urma totuşi refacerea rapidă a rapoartelor de evaluare a terenurilor, în condiţiile noilor preţuri de pe piaţă, iar statul să facă o economie substanţială.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii ar urma să primească în 2009 o alocaţie bugetară de 2,66 miliarde de euro, dintre care 1,96 miliarde pentru investiţii, fără a include eventualele sume de la bugetele locale, potrivit proiectului de buget. Tot pentru investiţii, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) estima pentru acest an un necesar de patru miliarde de euro.
Antena3.ro