Antena 3 CNN Economic Imobiliare Hotelierii din Bulgaria, loviţi de recesiune: Tot mai multe proprietăţi sunt scoase la vânzare

Hotelierii din Bulgaria, loviţi de recesiune: Tot mai multe proprietăţi sunt scoase la vânzare

1 minut de citit Publicat la 23:27 24 Aug 2009 Modificat la 23:27 24 Aug 2009
Hotelierii din Bulgaria, loviţi de recesiune: Tot mai multe proprietăţi sunt scoase la vânzare

Nici Bulgaria nu mai e ce-a fost. Vremurile bune, cu turişti mulţi şi preţuri mici, au trecut. Recesiunea a lovit în hotelieri, care au început să-şi scoată proprietăţile la vânzare. En-gros sau la bucată, apartament cu apartament.

În Bulgaria, de-a lungul coastei, sunt în jur de 200 de hoteluri de vânzare. Preţurile pleacă de la câteva sute de mii de euro, pentru hoteluri mai mici, de familie, şi ajung la câteva milioane de euro, pentru hoteluri cu sute de camere.

Cel mai scump hotel e în Sozopol şi se vinde cu aproape 18 milioane de euro. Are 18 mii de metri pătraţi, ceea ce face ca preţul să fie rezonabil, spun experţii. O mie de euro pe metrul pătrat.

Chiar dacă sunt milioane de turişti care încă aleg să meargă în concediu în Bulgaria, perioada de glorie se pare că a trecut. Turiştii veniţi în număr mai mic, din cauza crizei economice, îi lasa pe proprietari cu buzunarul gol. Nu-şi mai pot plăti creditele luate pentru construirea hotelurilor. Astfel, ofertele au explodat.

Chiar la intrarea in Nisipurile de aur gasim primul hotel scos la vânzare... şi foarte multe camere.

Dar, patronul bulgar evită să vorbească de problemele pe care le are. Ca de altfel mai toţi din zonă. Însă, un pic mai departe, la un complex de lux din Nisipurile de Aur, găsim pe cineva dispus să ne prezinte oferta. E bogată. Pe grilajele a zeci de balcoane sunt puse zeci de bannere cu anunţuri imobiliare.

"Multe apartamente de aici sunt de vânzare. Sunt proprietari din Anglia, Germania sau Rusia şi poate nu mai vor să aibă apartamente. Vor să vină aici doar pentru o săptămână", susţine acesta.

Pe străzile din Balcic e la fel. Hoteluri care au fost ridicate, nu şi date în folosinţă. Sunt lăsate celor care au forţă financiară mai mare şi care pot acoperi costurile pe care le presupune funcţionarea unui hotel.

Aceste probleme apar în staţiunile în care fiecare hotel are proprietarul său. Sunt neprofitabile, în general, hotelurile mici. Unele sunt deja oferite la preţul simbolic de un euro, dar cumpărătorul trebuie să achite toate datoriile.

Observator





×
x close