Litoralul bulgăresc a fost cel mai bun exemplu pentru a demonstra cât de nepregătiţi sunt românii la capitolul- turism. Aveau tot timpul preţuri mai bune, staţiuni mai curate şi servicii de calitate. Bulgarii erau obligaţi să ţină ştacheta sus pentru că turiştii lor erau 90% străini.
Primele semne ale declinului au apărut de anul trecut, când numărul turiştilor aduşi de marii tour-operatori, cu care bulgarii aveau contracte, a scăzut semnificativ. ?Acum încearcă să scape cât mai repede de bazele uriaşe, a căror întreţinere este costisitoare. În doar câteva luni au scos la vânzare peste 100 de hoteluri, iar cel mai scump este 25 de milioane de euro. Afacerile din Bulgaria sunt şi ele lovite de criza internaţională, aşa că şansele ca aceste hoteluri să îşi schimbe curând proprietarii sunt foarte mici?, este de părere Tinu Sebeşanu, consultant în industria hotelieră.
Agenţiile de turism se aşteaptă însă ca numărul românilor care să aleagă vacanţă să fie cel puţin la nivelul anului trecut.
Criza turismului la bulgari se tratează cu infuzii de fonduri. Autorităţile de la Sofia vor aloca anul acesta patru milioane de euro pentru promovarea turismului bulgar pe plan intern, dar şi în străinătate. Agenţia bulgară pentru Turism va cheltui aproximativ trei milioane de euro pentru promovarea turismului intern, în încercarea de a-i convinge pe bulgari să nu plece în vacanţe în străinătate. Restul banilor vor fi alocaţi spoturilor de promovare la posturile CNN şi Eurosport, dar şi la televiziunile din România şi Rusia.
Antena 3