?Anul acesta nu. Nu cred că va mai avea cineva curaj să investească într-o agenţie imobiliară. Ca să-ţi deschizi o agenţie imobiliară nu mai e ca înainte când te duceai cu 300 de euro, un telefon, un calculator, mama, tata angajaţi, dădeai 3 anunţuri şi totul era gata. Chiar dacă nu erai profesionist şi nu ofereai serviciile cele mai bune, oricum vindeai. Toată lumea vindea atunci?, spune Aura Tzanos, avocat şi reprezentant al companiei imobiliare Orfeas.
?În momentul în care aveai un apartament pe care îl scoteai la vânzare, tu, ca şi client, primeai peste 50 de telefoane de la agenţiile imobiliare. Ce se gândea proprietarul? Apartamentul meu e valoros?. Deci, dacă clientul nu era mulţumit de preţ, schimba agenţia. ?E criză, dar nu e aşa de rău. Ajunsese prea mare nesimţirea. Cel puţin în domeniul imobiliar. Ne întrebam oare unde o să ajungem??, încheie Tzanos.
De agenţiile apărute ca ciupercile după ploaie nu par deranjaţi cei de la Neocasa.
?E loc pentru toată lumea. Tu decizi cum vrei să lucrezi, ce tip de business vrei să ai şi clientul alege cu cine lucrează. Dacă clienţilor li s-a părut că au făcut un deal bun, mergând spre agenţia respecticvă, de cartier, care peste noapte s-a înfiinţat şi el este fericit acolo, restul nu mai contează?, spune Georgiana Sandu, Sales Manager al Departamentului Rezidenţial.
Un lucru e cert: agenţia imobiliară nu mai e un business de nişă, ci o afacere care trebuie făcută cu profesionalism pentru că piaţa s-a schimbat, iar clientul este mai exigent în ceea ce priveşte prestarea de servicii.
Sintia Radu, Antena3.ro