Românilor li s-a promis că pot înființa o firmă în 24 de ore, dar au primit deocamdată doar haos. Noul portal al Registrului Comerțului este aspru criticat de cei care îl accesează. Oamenii spun că portalul este neintuitiv și neprietenos și că lipsesc foarte multe formulare de care au nevoie.
Este un haos mai mare ca la E-factura în noul portar al Registrului Comerțului. Blocaje, timp îndelungat pentru rezolvarea cererilor, interfață greoaie, proceduri complicate și facilități lipsă, sunt doar câteva dintre aspectele pe care le reclamă antreprenorii și consultanții care au acces în ultima vreme la portalul Registrului Comerțului, lansat în urmă cu o lună.
Practic sfidând utilizatorul în publicitatea pe care site-ul Registrului Comerțului spune că poate înregistra o firmă în 24 de ore. În fapt, mai bine te laș păgubaș.
Portalul este neintuitiv și neprietenos. Lipsesc informații și trimiterile aferente la vechiul portal, nu se găsesc formularele pentru emiterea facturilor sau a notelor de calcul. Nu se fac pe numele firmei solicitante, ci pe numele reprezentantului și nu se poate face rezervare de denumire a unei cooperative agricole ori a unei filiale și, de asemenea, ca profesionist, trebuie să ai procură specială pentru o rezervare, o denumire pentru un client.
O mare bătaie de cap și timp pierdut, spun utilizatorii, pentru acest portal.
De acum înainte, firmele se pot înregistra exclusiv online. Anunțul șefului Registrului Comerțului
Valentina Burdescu, directorul general al ONRC, a anunțat că, de acum înainte, firmele se pot înregistra exclusiv online.
Românii își vor putea înregistra firmele fără a se mai deplasa la ghișeu, potrivit anunțului făcut de directorul general al Registrului Comerțului.
Procedura este una simplă, iar pentru a putea face acest lucru, românii trebuie să aibă un cont de utilizator.
„Ceea ce este important este că toate evenimentele de viaţă care privesc o firmă înregistrată în Registrul Comerţului se pot derula exclusiv în sistem online.
Procesul este bidirecţional şi toate documentele pe care le emite Registrul Comerţului în derularea acestor activităţi de înfiinţare, modificare, dizolvare, lichidare şi radiere sunt transmise în aceeaşi modalitate, cu semnătura electronică, pe contul utilizatorului”, a declarat Valentina Burdescu, potrivit Agerpres.
Conform acesteia, pe lângă procesul de înfiinţare, modificare, dizolvare şi radiere a unei firme, sunt incluse şi procesele de furnizare de informaţii, certificate constatatoare privind datele la zi ale unei firme înregistrate în Registrul Comerţului, certificatul de raport istoric privind toate menţiunile care s-au înregistrat la o firmă de la înfiinţare.
Ea a precizat că, la ora actuală, pe portalul ONRC, se regăsesc 700.000 de utilizatori care accesează diverse servicii în Registrul Comerţului.
„Pe o perioadă de 5 ani, noi ne-am propus ca din totalul cererilor care se transmit la Registrul Comerţului un procent de aproximativ 60% - 65% să fie depuse prin serviciile online”, a afirmat Burdescu.