Antena 3 CNN Economic Un furnizor de energie electrică i-a anunţat pe români că nu le prelungeşte contractele

Un furnizor de energie electrică i-a anunţat pe români că nu le prelungeşte contractele

Georgiana Adam
2 minute de citit Publicat la 16:31 10 Feb 2023 Modificat la 19:01 10 Feb 2023
contor energie electrica
Furnizorul care îi anunţă pe români că nu le prelungeşte contractele de energie electrică. Ce opţiuni au oamenii Sursa foto: profimediaimages.ro

Notificările sunt trimise de furnizor clienţilor casnici cărora le expiră contractele şi românii sunt anunţaţi că nu li se vor reînnoi actele.

Este vorba despre Restart Energy, furnizorul de energie electrică ce le spune clienţilor că nu poate prelungi contractele pentru că, pe fondul legislației de plafonate a prețurilor, are costuri suplimentare pe care nu le poate suporta.

Iată cum arată notificarea primită de un client al companiei.

"Vă informăm că decizia de încetare a Contractului de furnizare prin ajungere la termen este generată de dificultățile financiare și operaționale cauzate de modul de adoptare și implementare a legislației privind spijinirea populației și agenților economici față de creșterea fără precedent a prețurilor la energia electrică.

Citeşte şiFacturile Hidroelectrica, calculate diferit după consum. Tabelul care îţi arată câţi bani plăteşti după plafonarea preţurilor

Modul în care aceasta este aplicată în prezent generează pentru Subscrisa costuri imposibil de susținut. 

Situația dificilă este amplificată și de lipsa de predictibilitate legislativă în domeniul energiei, a întârzierilor deja însemnate în decontarea sumelor suportate de furnizorii de energie electrică prin aplicarea schemei de sprijin adoptată de autorități (plafonare a prețului energiei, compensații acordate anumitor categorii de clienții, alte tipuri de beneficii acordate populației), care ne generează în continuare pierderi", potrivit e-nergia.ro.

Ce pot face clienții Restart Energy

Prima opțiune este să nu facă nimic. Legea spune că orice client casnic care rămâne fără furnizor este preluat automat de Furnizorul de Ultimă Instanță (FUI) dacă nu își găsește alt furnizor concurențial. Deci nimeni nu rămâne fără energie. 

A doua opțiune este aceea de a încheia un contract cu alt furnizor, la cererea sa, înainte de expirarea contractului actual.

Momentan, prețurile finale la clienții casnici sunt plafonate. În funcție de consumul lunar, cine consumă sub 100 kWh plătește maximum 68 de bani/kWh, preț cu toate taxele și tarifele, cine consumă între 100 și 255 kWh plătește maximum 80 de bani/kWh. 

Consumul de energie electrică cuprins între 255 și 300 kWh/lună se facturează la maximum 1,3 lei/kWh. În cazul în care consumul depășește 300 kWh/lună întregul consum se facturează la maximum 1,3 lei/kWh.

×
x close