Antena 3 CNN Economic O fabrică de piese auto din România se pregăteşte de restructurări. 5.500 de oameni vor rămâne fără serviciu, la nivel mondial

O fabrică de piese auto din România se pregăteşte de restructurări. 5.500 de oameni vor rămâne fără serviciu, la nivel mondial

Georgiana Adam
1 minut de citit Publicat la 23:37 12 Noi 2023 Modificat la 23:37 12 Noi 2023
piese auto profimedia images
O fabrică de piese auto din România se pregăteşte de restructurări. 5.500 de oameni vor rămâne fără serviciu, la nivel mondial, angajaţi ai producătorului german Sursa foto: Profimedia Images

Continental, producătorul german de componente auto care are operaţiuni puternice în România, cu peste 19.000 de angajaţi, se pregăteşte să anunţe un plan major de restructurare la nivel global, care implică reducerea a peste 5.500 de locuri de muncă.

Continental, unul dintre cei mai mari producători de piese auto din Europa, ar putea anunţa încă de luni reducerea a 5.500 de locuri de muncă, reprezentând 3% din personalul său la nivel mondial.

Peste 1.000 de locuri de muncă vor fi desfiinţate în aproximativ 30 de locaţii din Germania, majoritatea în posturi administrative.

Un purtător de cuvânt al companiei cu sediul la Hanovra a precizat că firma Continental analizează măsuri suplimentare pentru a îmbunătăţi competitivitatea ramurii sale auto.

"Aceasta include posibile schimbări în structurile administrative pentru a permite luarea unor decizii mai rapide şi mai agile în viitor şi pentru a uşura partea de costuri", a declarat purtătorul de cuvânt al Continental, Marc Siedler.

Continental îşi va informa angajaţii şi apoi publicul odată ce vor fi luate decizii concrete, a adăugat Siedler.

Continental este prezent puternic în România, având 600 milioane euro investiţii în fabrica de anvelope de la Timişoara, cu o producţie care a sărit pragul de 300 de mi­lioane de anvelope realizate în România.

Continental a fost primul mare nume internaţional care a pariat pe producţia de anve­lope în România, pornind activitatea la Timişoara înain­tea celor de la Michelin la Floreşti sau Pirelli la Slatina. 

Dacă în acei ani grupul german era cunoscut pentru anvelopele sale, în anii ce au urmat Continental a de­venit sinonim cu componentele electronice şi unele dintre cele mai avansate sisteme din lume proiectate şi produse la Timişoara sau Sibiu, potrivit zf.ro.

×
x close