Avertizând că "nu sunt destui sudori în Estonia, nu sunt destui ingineri în Țările de Jos, e penurie de muncitori în construcții în Portugalia și lucrurile se vor înrăutăți", oficialul spune că, dacă se iau măsuri prompte, "tranziția verde a Europei va crea 1-2,5 milioane de noi locuri de muncă până în 2030".
"Iar tranziția digitală va spori cererea UE atât pentru specialiștii în TIC (tehnologia informației și comunicațiilor - n.r.), cât și pentru persoanele cu competențe digitale de bază", a spus el.
Ratele de ocupare a forței de muncă în UE sunt la un nivel-record. În schimb, în ultimul deceniu, rata locurilor de muncă vacante din UE s-a dublat, ajungând, în medie, la 2,9% în 2022. În România, a fost de aproape 0,9%.
"Aceasta înseamnă că, pentru ca Europa să rămână competitivă, va trebui să începem să căutăm în altă parte personalul care să ocupe posturile vacante respective.
Aici intervine migrația forței de muncă. Trebuie să facem mai mult pentru ca Europa să devină o destinație atractivă pentru talentele din restul lumii", a declarat Schinas.
În prezent, Europa are nevoie de șoferi de camion, a mai afirmat Margaritis Schinas.
"De la zidari și șoferi de autobuz până la medici și asistenți medicali, ori de câte ori există deficite de acoperit, iar oferta din UE nu poate satisface cererea, să aducem în Europa oamenii de care avem nevoie!
Sistemul se va limita la ocupațiile cu deficit de forță de muncă: căutăm să aducem oameni numai în joburi pentru care întreprinderile din UE nu pot găsi în Europa tot personalul de care au nevoie", a spus Schinas, potrivit adevarul.ro.
Un astfel de sistem de migrație legală și ordonată a forței de muncă reprezintă în același timp un factor de descurajare a migrației ilegale și va fi un instrument important de politică externă pentru UE.