Lucrarea a fost cerută cu insistenţă timp de zeci de ani. După luni întregi de întârzieri, sensul giratoriu suspendat este gata.
După ani de aşteptare, bucureştenii pot circula pe pasajul suprateran de pe Centura Capitalei, aflat la intersecția cu șoseaua Berceni.
Era ultimul pasaj de tip giratoriu-suspendat rămas neinaugurat din partea de sud a şoselei. Au fost însă şi schimbări ale planului iniţial, legate de perioada de execuţie şi de preţ.
"Acest obiectiv a costat iniţial undeva la 146 milioane de lei, valoarea finală aproximativ 230 milioane de lei. Acest fapt e cauzat de inflaţie şi criza generată de conflictul din Ucraina", a spus Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Iar traficul intens şi cozile interminabile de maşini au afectat zona în ultimii ani.
Odată cu giratoriile suspendate au fost inaugurate şi câteva porţiuni de centură cu câte două benzi pe sens. Însă sunt încă două loturi din partea de sud a centurii unde este nevoie de lucrări. Majoritatea porţiunilor sunt încă în stadiul de proiectare.
Pe lângă porţiunile deja lărgite odată cu inaugurarea pasajelor din zona de sud a centurii Bucureştiului, rămân încă 16 kilometri de centură care ar trebui să fie lărgită, unde se circulă cu dificultate pe o singură bandă de mers, pe sens.
"În sudul Capitalei, au început lucrările pe zona dinspre A1 spre DN5. Lotul 2 este pe finalul proiectării, a început partea de avizare în vederea execuţiei lucrărilor", a precizat Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Pasajele supraterane sunt o soluţie pentru a decongestiona traficul din zonă. Giratoriile suspendate permit șoferilor să o ia în orice direcție și să evite calea ferată de centură.