Antena 3 CNN Economic De unde provin ouăle de la Lidl. Mulţi români ignoră detaliul de pe etichetă

De unde provin ouăle de la Lidl. Mulţi români ignoră detaliul de pe etichetă

Georgiana Adam
2 minute de citit Publicat la 16:00 15 Mar 2023 Modificat la 17:14 15 Mar 2023
oua
De unde provin ouăle de la Lidl. Mulţi români ignoră detaliul de pe etichetă Sursa foto: Getty images | sergeyryzhov

Celebrul retailer anunţa în urmă cu ceva timp că a eliminat din întregul sortiment de produse ouăle provenite de la găini crescute în baterii, adică ouăle notate cu cifra 3.

Astfel, Lidl România va oferi clienţilor doar ouă care provin de la găini crescute în hale, la sol, în sistem free range şi în sistem ecologic, adică ouă din categoriile 2, 1 şi 0.

Celebrul lanț de supermarketuri a retras de la raft ouăle provenite de la găini crescute în baterii, acestea fiind eliminate şi din reţetele produselor cumpărate de la furnizori români, care au în componenţa lor ouă.

Astfel, toate produsele Lidl România dezvoltate local, care au în componenţa lor ouă, sunt realizate cu:

- ouă categoria 2, cele care provin de la găini crescute în hale, la sol.

- ouă categoria 1 – în sistem free range, cu acces în aer liber pe tot parcursul zilei.

- ouă categoria 0 – ouă ecologice, produse de găini crescute în ferme ecologice şi hrănite cu furaje care nu conţin făină proteică de origine animală, aditivi, conservanţi sau coloranţi sintetici.

Doar 39% dintre români ştiu ce înseamnă cifrele înscrise pe ouă

Statisticile arată că numai 25% dintre români citesc întotdeauna cifrele însemnate pe ouăle din magazine, în timp ce 39% dintre consumatori asociază cifrele cu modalitatea în care au fost crescute găinile de la care provin.

De altfel, conform aceluiaşi studiu, dintre toate categoriile de ouă, cele mai potrivite pentru consum sunt considerate cele din categoria free range (marcate cu cifra 1), în proporţie de 49%, şi cele ecologice (marcate cu cifra 0), în proporţie de 33%. 

Totodată, jumătate dintre părinţi cumpără ouă ecologice, atât pentru ei, cât şi pentru copii, în timp ce 2 din 10 români cumpără doar pentru copii, potrivit adevarul.ro.

×
x close