Antena 3 CNN Economic Cum va transforma inteligenţa artificială viitorul industriei tehnologice globale. Prognoze pentru 2025

Cum va transforma inteligenţa artificială viitorul industriei tehnologice globale. Prognoze pentru 2025

Claudia Popovici
3 minute de citit Publicat la 18:32 13 Ian 2025 Modificat la 18:32 13 Ian 2025
analist date lucrand cu AI
Implementările de tip copilot ale AI au crescut în toate sectoarele tehnologice. Sursa foto: Getty Images

În 2025, inteligența artificială va deveni un factor determinant în evoluția industriei tehnologice globale, redefinind modelele de afaceri, operațiunile interne și interacțiunile cu clienții. Potrivit prognozelor, AI va stimula nu doar inovația, dar și transformarea profundă a infrastructurilor tehnologice, oferind oportunități semnificative de creștere și adaptare, arată un raport EY, citat de Agerpres. 

Inteligența artificială este, astăzi, acceptată ca fiind esențială pentru succes în viitor în practic toate sectoarele de activitate și este momentul ca întreprinderile din domeniul tehnologiei să profite de șansele de a converti în performanță potențialul acesteia, atât pe plan intern, cât și pentru clienți. Aceasta este una dintre principalele zece oportunități pentru companiile din sectorul tehnologic, potrivit raportului EY intitulat „Principalele zece oportunități pentru companiile din sectorul tehnologic în 2025", dat luni publicității.

Cazurile de utilizare și implementările de tip copilot ale inteligenței artificiale au crescut accentuat în toate sectoarele prin investiții semnificative la toate nivelurile, iar multe proiecte care implicau inteligența artificială au stagnat, în contextul în care companiile nu erau pe deplin pregătite pentru costuri și pentru transformarea necesară la nivelul întregii organizații.

„Cele mai importante zece oportunități identificate în sectorul tehnologic în 2025 evidențiază potențialul transformator al inteligenței artificiale și importanța investițiilor strategice în infrastructura de date și cloud.

Este esențial ca organizațiile nu doar să adopte aceste tehnologii în siguranță, ci să le și integreze în operațiunile lor de bază, pentru a stimula creșterea durabilă. Concentrându-se pe activități de formare inovatoare și pe integrarea funcțiilor fiscale și juridice încă de la începutul transformărilor bazate pe inteligența artificială, organizațiile pot gestiona mai bine prin complexitățile erei digitale", afirmă Cătălina Dodu, Partener, Consultanță, Liderul EY EMEIA Cyber Managed Services Solutioning, Liderul Technology Consulting & Cybersecurity, EY South Cluster.

Conform raportului, companiile din domeniul tehnologiei trebuie să pună accent pe puterea exemplului și să facă proba propriului proces de transformare cu ajutorul propriilor produse, având drept scop o reinventare concomitentă a propriului model operațional, bazată pe inteligența artificială.

Zece oportunități în sectorul tehnologic în 2025

Astfel, pe lista principalelor zece oportunități în sectorul tehnologic în 2025 se află: obținerea de rezultate tangibile care să demonstreze concret potențialul inteligenței artificiale; stimularea creșterii și optimizarea experienței clienților prin utilizarea extensivă a inteligenței artificiale în viitor; adoptarea unor modele de preț bazate pe rezultat care să completeze ofertele pe bază pe abonament și consum; demonstrarea puterii unui model operațional având la bază preponderent inteligența artificială; accent pe strategia cu privire la date și dimensionarea corectă a investițiilor în cloud; creșterea abilităților și capacității angajaților prin traininguri inovatoare; îmbunătățirea luării de decizii strategice prin încorporarea funcțiilor fiscală și juridică încă de la începutul transformării bazate pe inteligența artificială; integrarea inteligenței artificiale în măsurile de apărare cibernetică; încetarea utilizării de fonduri de rezervă pentru a disponibiliza capital în vederea investițiilor în tehnologii emergente; conturarea agendei în colaborare cu noile autorități de reglementare.

„În 2025, companiile tehnologice au oportunitatea de a traduce entuziasmul și așteptările din jurul AI în beneficii concrete de afaceri pentru ele și clienții lor. Valorificarea acestor 10 oportunități evidențiate poate ajuta la accelerarea acestui obiectiv și poate modela afacerile viitorului care beneficiază de IA', spun specialiștii EY.

La redactarea „Principalelor zece oportunități pentru companiile din sectorul tehnologic în 2025'', un articol publicat anual de EY, a fost oferită o imagine echilibrată a demersurilor potențiale pe care le pot întreprinde companiile din sectorul tehnologic în privința diferitelor oportunități de creștere și îmbunătățire operațională.

Articolul din acest an cuprinde o analiză a unei cercetări documentare din 2024 care a fost ulterior completat cu informații de specialitate și recomandări din partea partenerilor EY din sectorul tehnologic și a specialiștilor în sectorul tehnologic din cadrul EY.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 392.995 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 51,2 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2024.

Prezentă în România încă din anul 1992, EY furnizează, prin intermediul celor peste 1000 de angajați din România și Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Compania are birouri în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău.

×
x close