Astfel, cel mai probabil, în luna noiembrie, consumatorii casnici vor primi două facturi la energie electrică, cele din iulie-august, iar în luna decembrie ar putea primi trei facturi, pentru lunile septembrie, octombrie şi noiembrie.
În cazul acestor români care nu au primit facturile la energie electrică la timp, consumatorii casnici trebuie să ştie că pot să beneficieze de eșalonarea facturilor şi să le plătească în 3-6 rate.
"Din această perspectivă, criza energetică de anul acesta s-a suprapus și peste upgradarea sistemelor informatice ale companiei noastre, ceea ce a generat anumite sincope în procesul de facturare.
Acum ne aflăm în plin proces de migrare a bazelor de date de pe fosta infrastructură pe noua infrastructură și din acest motiv vor fi anumite întârzieri.
Directorul Hidroelectrica: "Până la sfârșitul lui noiembrie, finalizăm facturarea pentru august"
Estimăm că până la sfârșitul lunii noiembrie se va finaliza facturarea pentru luna august și mai departe şi mai departe intrarea în normalitate până la sfârșitul acestui an.
Din această perspectivă, orice client poate solicita reeșalonare, poate fi o reeșalonare la plată între 3-6 luni, astfel încât din punct de vedere efectiv al plăților să nu fie niciun fel de problemă și lucrurile să se desfășoare normal", a spus directorul Hidroelectrica, Bogdan Badea, joi, la Antena 3 CNN.
Potrivit acestuia, toţi consumatorii casnici vor putea beneficia de eșalonarea facturilor, dacă fac o cerere în acest sens.
Directorul Hidroelectrica: "Nu trebuie să fie panică, nu se percep penalități"
"Să facă solicitare. Dacă doresc să plătească integral, plătesc integral. Dacă doresc reeșalonare, se adresează către departamentul nostru de furnizare și nu este niciun fel de problemă.
Deci nu trebuie să existe panică, pentru că s-ar putea percepe penalități. Nu există această variantă, întrucât e o chestiune generată de tehnicalitățile de gestionare a portofoliilor și a sistemelor informatice", a explicat şeful Hidroelectrica.
Urmează facturi la energia electrică pe cinci luni de zile, a atras atenţia recent Zoltan Nagy-Bege, vicepreședinte ANRE, la conferinţa Rezerve de energie pentru iarnă şi resurse de independenţă energetică, organizată de România Inteligentă.
O parte dintre români, în special cei care au avut un consum mare, vor primi factura la energie pe cinci luni, după ce un mare furnizor nu a emis note de plată în ultima perioadă, a spus Zoltan Nagy-Bege.
"Un furnizor mare, nu-i dau numele, din luna mai nu a emis nicio factură la energia electrică pentru consumatorii care au avut un consum mediu de 300 kWh. Din mai, unii dintre ei nu au primit nicio factură. Deci, probabil, vor plăti factura pentru cinci luni", a atras atenţia vicepreședintele Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Sunt câteva aparate electrocasnice, cele mai utilizate, pe care oricine le are în casă şi care consumă foarte mult curent electric, în funcţie de tipul lor.
Experţii în energie spun că este vorba despre frigider şi maşina de spălat, pe care cu toţii le folosim, însă doar cele vechi consumă o cantitate foarte mare de energie.
Astfel, electrocasnicele vechi ne pot aduce facturi mai mari la energia electrică în perioada următoare, cu atât mai mult cu cât unele facturi întârzie, iar kilowattul s-a scumpit.
Frigiderele sau maşinile de spălat mai vechi de 10 ani sunt cei mai mari consumatori, parcă în ciuda eforturilor de economisire.