Reprezentanţii organizaţiei spun că au nevoie urgentă de 750 de oameni, în judeţul lor, arătând că puţini merg la interviurile de angajare şi majoritatea lor nu corespund posturilor, potrivit agerpres.ro.
"În acest moment, doar în judeţul Arad am avea nevoie să angajăm circa 750 de şoferi profesionişti, însă nu găsim forţă de muncă calificată, ceea ce ne afectează grav activitatea.
Timpii de livrare a mărfurilor cresc considerabil, dezvoltarea este blocată. Problema s-a accentuat în ultimii ani, iar o cauză este migrarea şoferilor profesionişti către ţările din Vest, asta deşi salariile oferite sunt competitive şi la noi.
De-a lungul timpului, am atras atenţia Guvernului asupra acestor probleme, cerând o legislaţie mai permisibilă faţă de angajarea şoferilor din ţări non-UE, cum ar fi din Asia.
Din câte ştiu, nicio companie din Arad nu are şoferi de camioane străini, şi nu atât din cauza barierei de limbaj, cât mai ales din cauza condiţiilor suplimentare prevăzute de lege faţă de cazul angajării unui cetăţean român", a spus Adrian Pop, preşedintele Asociaţiei Patronale a Transportatorilor "Europa 2002" (APTE 2002).
Patronul unei importante companii de transport marfă din Arad, Dorin Pop, spune că deşi salariile acordate şoferilor ajung la 2.000 de euro, sunt puţini oameni care merg la interviurile de angajare.
"În general, la nivelul firmelor de transport din judeţ se oferă salarii cuprinse între 1.500 şi 2.000 de euro, dar cu toate acestea avem puţini candidaţi, iar şi dintre ei majoritatea nu corespund postului.
Vă dau doar un exemplu de săptămâna trecută. Unul a venit la interviu şi m-a întrebat ce boxe am în cabină. Asta a fost prima lui preocupare - cât de tare poate da muzica în maşină, probabil ca să facă live-uri pe Facebook. I-am spus că nu angajez DJ, ci caut şofer serios", a spus patronul.
"La nivel de judeţ, vă spun eu că sunt vreo 800 de camioane care nu pot ieşi în curse pentru că nu se găsesc şoferi.
Este o problemă serioasă, livrările sunt întârziate, contractele sunt afectate, iar firmele înregistrează cheltuieli care nu pot fi amortizate", a subliniat Dorin Pop.