Antena 3 CNN Economic Conținut plătit Ghid al marketingului digital pentru antreprenori

Ghid al marketingului digital pentru antreprenori

digital marketing
Acțiunile cheie în strategia de business din online | Sursă foto: freepik.com
de Georgiana Adam    |    19 Iun 2024   •   10:41

Antreprenoriatul în era digitală este o activitate plină de provocări. Orice acțiune îndreptată către succesul afacerii în mediul online trebuie să fie parte a unei strategii bine puse la punct. Toate aspectele trebuie să conlucreze pentru creșterea site-ului în clasamentul motoarelor de căutare,  optimizarea experienței utilizatorilor și menținerea unei bune comunicări cu publicul țintă.

Digital Data Capital poate fi un partener de încredere pentru obținerea succesului organic prin SEO și un sprijin în eforturile tale prin care potențialii clienți devin cumpărători și consumatori fideli. Descoperă în acest ghid al marketingului digital care sunt acțiunile cheie în strategia de business din online și cum te poate ajuta o echipă de profesioniști în domeniu, să înregistrezi rezultatele dorite.

Primul pas: stabilirea strategiei de marketing digital în funcție de obiective

În primul rând, strategia de afaceri trebuie foarte bine definită. Aceasta se va integra într-o perspectivă de ansamblu a business-ului, la definirea căreia contribuie cunoașterea punctelor forte și a punctelor slabe. Abia după conturarea acestor coordonate se va trece la elaborarea unei strategii de marketing digital adecvate. Însă, cum să creezi o strategie de marketing atunci când nu ai experiență sau ai foarte puțină experiență în domeniu?

Poți face apel la specialiști, atât pentru o analiză SWOT, cât și pentru stabilirea și implementarea strategiei. Ai grijă să comunici clar obiectivele! Multe companii, de exemplu, doresc să vândă cât mai mult posibil. Prin urmare, obiectivul lor este de a maximiza vânzările. Adesea, ele ating acest obiectiv prin acordarea de reduceri. Cu toate acestea, dacă reducerile sunt prea mari, ar putea exista probleme de rentabilitate.

Alte companii vând un număr mic de produse și încearcă să crească prețurile punând accent pe calitatea și unicitatea produselor. În acest caz, trebuie să te asiguri că veniturile sunt întotdeauna mai mari decât cheltuielile, aici incluzându-se, desigur, și eforturile de marketing digital. Apelul la profesioniști te poate ajuta să ajungi la echilibrul dorit și să obții performanțele scontate.

Nu trebuie să lipsească din strategia de marketing digital: un site intuitiv, cu un conținut util și relevant, optimizat on-page și off-page; acțiuni prin care să sporești rata de conversie a utilizatorilor în consumatori în bunuri sau servicii pe care le produci/prestezi și un sistem coerent CRM (customer relashionship management).  

Optimizare SEO pentru vizibilitate maximă: Cum să ajungi în topul căutărilor?

Algoritmul Google privilegiază un content SEO de calitate, ceea ce înseamnă că textele care apar pe site-ul propriu, în paginile acestuia și pe blog trebuie să fie utile, informative și relevante pentru interesele și căutările publicului țintă. Totodată, experiența utilizatorului pe site joacă un rol important în acest context, deoarece un site ușor de navigat și rapid va avea un impact pozitiv asupra SEO. Elementele tehnice precum structura URL-urilor, utilizarea corectă a etichetelor, cuvintelor cheie și viteza de încărcare a paginilor sunt factori decisivi pe care algoritmul Google îi ia în considerare.

Off Page SEO este la fel de important, deoarece backlink-urile de calitate pot genera autoritate și încredere pentru site-ul tău. Google valorizează legăturile care provin de la site-uri Do-Follow, însă penalizează artificiile de tip PBN (rețea de blocuri menite să promoveze un site), care încearcă să manipuleze sistemul. În era digitală actuală, nu trebuie să uiți de optimizarea pentru telefoanele mobile, având în vedere că o mare parte a traficului web provine de pe dispozitive mobile.

Digital funnels sau cum parcurgi drumul anevoios al conversiilor din utilizatori în clienți

Un model de marketing funnel este un model al călătoriei clientului, ilustrat sub formă de pâlnie. Acesta reprezintă etapele prin care trec oamenii după ce au luat cunoștință de o afacere, un serviciu sau un produs, până la decizia de cumpărare.

Eforturile de marketing digital se concentrează pe reducerea pe cât posibil a abandonurilor și la optimizarea ratei de conversie. Pentru aceasta, specialiști Digital Data Capital dispun de o experiență vastă și trucuri de funnel marketing, A/B testing, CRO și iterații bazate pe cifre.

O strategie bine pusă la punct, care include SEO de calitate, optimizarea experienței utilizatorilor și implementarea funnel-urilor digitale eficiente, poate transforma vizitatorii ocazionali în clienți fideli. Digital Data Capital se poate dovedi partenerul ideal în această călătorie, oferindu-ți expertiza necesară pentru a atinge obiectivele dorite.

×
Subiecte în articol: advertorial
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile
Parteneri
x close