Dacă și tu deții o aplicație mobilă sau te gândești să dezvolți una, trebuie să fii la curent cu cele mai noi tendințe și tehnologii pentru a rămâne relevant pe piață. Prin urmare, iată câteva tendințe-cheie care vor defini sfera aplicațiilor mobile în 2024:
1. Artificial Intelligence (AI) și Machine Learning (ML)
Când ne gândim de inteligență artificială, ne gândim instant la asistenți virtuali precum Siri sau Alexa. Cu toate acestea, când vine vorba de dezvoltarea aplicațiilor mobile, lucrurile merg mult mai departe. Anul trecut, spre exemplu, Apple a lansat Core ML 3, o versiune a cadrului de învățare automată iOS creată pentru a ajuta dezvoltatorii să integreze tehnologia AI în aplicațiile lor.
Dacă vă intrebați ce funcții AI pot fi implementate într-o aplicație mobilă, ei bine, vorbim despre detectare facială, recunoașterea imaginii, clasificarea textului și a imaginilor, recunoașterea și clasificarea sentimentelor, recunoașterea vocii sau tipului de exprimare, mentenanță pe baza predicțiilor.
Inteligența artificială poate face aplicațiile să-i înțeleagă mult mai bine pe utilizatori, să facă recomandări mai potrivite, să dobândească noi competențe și să fie de mai mare ajutor.
2. Securitatea și confidențialitatea datelor
Toată lumea poate suferi o formă sau alta de atac pe internet. Peste 60% din fraude sunt realizate acum pe dispozitivele mobile, iar din această cifră, 80% au de-a face cu aplicațiile mobile.
Devreme ce preocupările legate de securitatea și confidențialitatea datelor continuă să crească, dezvoltatorii de aplicații mobile vor acorda o atenție sporită implementării măsurilor de securitate și protecție a datelor. Criptarea puternică, autentificarea în doi pași și gestionarea eficientă a datelor personale vor deveni standarde în dezvoltarea aplicațiilor mobile în 2024.
3. Augmented Reality (AR) și Virtual Reality (VR)
Pokemon Go a deschis calea pentru augumented reality (realitate augumentată) când vine vorba aplicații mobile de jocuri. Dar astăzi, chiar și L’Oreal Paris folosește AR pentru aplicația Style My Hair, ajutând utilizatorii să vadă cu ce stil de coafură le-ar sta mai bine.
Deși deocamdată poate să nu pară mare lucru, AR poate fi folosită pentru activități mai solicitante, precum instruirea angajaților în legătură cu sarcinile lor.
Totodată, virtual reality (realitatea virtuală) zguduie lucrurile în lumea dezvoltatorilor de aplicații mobile, acest lucru fiind vizibil mai ales în sfera aplicațiilor de jocuri. Tehnologia VR se poate conecta la telefoane, aplicații și dispozitive portabile pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor.
4. Aplicații pentru dispozitive pliabile
În ultimii câțiva ani, dispozitivele pliabile au început să revină pe piață. În 2019, au fost lansate telefoane pliabile precum Samsung Galaxy Fold, Huawei Mate X și noul Motorola Razr. Ele permit utilizatorilor, spre exemplu, să efectueze un apel cu dispozitivul închis, dar să vizioneze un videoclip pe un ecran mai mare prin deschiderea dispozitivului. Din perspectiva dezvoltatorilor de aplicații mobile, o aplicație ar trebui să permită afișarea conținutului atât pe ecranul pliat, cât și pe versiunea largă, fără probleme.
E drept că deocamdată dispozitivele pliabile nu sunt o amenințare pentru smartphone-urile clasice, însă potrivit unui studiu USA Today (din 2019), 17% dintre utilizatorii de iPhone și 19% dintre utilizatorii de Android sunt încântați de ideea cumpărării unui telefon cu un design pliabil.
5. Aplicații pentru sănătate și bunăstare
Cum preocupările legate de sănătate și bunăstare cresc, aplicațiile mobile vor juca un rol crucial în monitorizarea și îmbunătățirea stării de sănătate a utilizatorilor. De la aplicații de fitness și nutriție la platforme de sănătate mentală și meditație, dezvoltarea aplicațiilor pentru sănătate și bunăstare va continua să fie o tendință importantă în 2024.
6. M-commerce
M-commerce sau comerțul realizat pe telefonul mobil sau tabletă domină de ani de zile și va continua să aibă o tendință ascendentă în viitorul apropiat. De la comercianții mari cu amănuntul până la creatorii individuali de conținut și cei care au branduri personale, se pare că toată lumea apelează la dezvoltarea aplicațiilor mobile pentru a-și crește veniturile.
Plățile mobile vor deveni și ele din ce în ce mai populare, punându-se accent pe soluțiile de plată fără contact și mobile wallet (portofelul de pe telefonul mobil). Tehnologiile de plată precum Apple Pay, Google Pay și plățile prin intermediul aplicațiilor bancare vor continua să fie adoptate în masă, oferind consumatorilor o modalitate rapidă, sigură și convenabilă de a efectua tranzacții.