Antena 3 CNN Economic Conținut plătit Ce este un advertorial? Cele mai importante răspunsuri la întrebările tale

Ce este un advertorial? Cele mai importante răspunsuri la întrebările tale

Termenul „advertorial”, alcătuit din cuvintele „reclamă” și „editorial”, descrie o formă specială de publicitate și face parte din activitatea de presă și relații publice sau de marketing de conținut.

ce este un advertorial cele mai importante raspunsuri la intrebarile tale
Ce este un advertorial? Cele mai importante răspunsuri la întrebările tale
de Georgiana Adam    |    06 Sep 2022   •   09:01

Scopul este de a trezi atenția și interesul grupurilor țintă relevante cu un articol editorial interesant și util. Articolul în sine ar trebui să ofere cititorilor o valoare adăugată.

Ce trebuie să știi despre un advertorial?

Plasarea advertorialului în presa scrisă sau a versiunii digitale pe o platformă online se plătește ca o reclamă normală. Un material publicitar trebuie să fie marcat ca publicitate de către editor sau site-ul web al editurii. Teaser-urile și articolele sunt adesea etichetate cu textul reclamă”, „conținut plătit sau „conținut sponsorizat”.

Spre deosebire de reclamă, advertorialul se încadrează în mediul editorial al suportului sau platformei tipărite de publicare. În acest fel, advertorialul beneficiază de acoperirea și reputația editorului respectiv. Cu o etichetare adecvată, conținutul advertorialului nu trebuie să difere de un raport editorial sau de un articol de specialitate și, mai presus de toate, trebuie să se adapteze limbajului (tonalității) mediului și să țină cont de obiceiurile de lectură ale cititorilor obișnuiți respectivi. Acest lucru crește semnificativ impactul publicitar al conținutului, fără a fi perceput ca un tip de publicitate stângace.

Pentru ce este un advertorial?

Advertorialul are mai multe scopuri sau sarcini. De la atragerea atenției la generarea de lead-uri. Acest lucru înseamnă că, în mod ideal, conținutul postării este atât de interesant și relevant pentru cititor încât acesta face clic pe link-uri suplimentare. Este important ca atunci când persoana interesată dă clic pe link, să ajungă pe o pagină de destinație special concepută pentru subiect, să-și lase acolo datele de contact sau să contacteze direct compania.

Printre sarcinile unui advertorial, se pot menționa:

  • atragerea atenției

  • captarea interesului

  • face cunoscut brandul

  • consolidarea imaginii pentru brand

  • generează lead-uri.

Ce deosebește advertorialul de alte tipuri de publicitate?

O reclamă sau un banner publicitar pe o platformă online poate atrage atenția asupra unui produs nou sau poate construi și susține o anumită imagine a companiei. Dar se întâmplă, de multe ori, ca utilizatorii nici măcar să nu mai observă nenumăratele reclame cu mesaje publicitare. Sau chiar folosesc programe care ascund bannere publicitare. Iar astfel, efectul de publicitate este aproape complet pierdut.

În schimb, un advertorial:

  • are un conținut interesant pentru grupul țintă

  • nu folosește expresii publicitare

  • are ca scop contactul direct cu cititorul/prospectul (generarea de lead-uri)

  • se ține de fapte

  • arată expertiză tehnică (mai ales importantă în mediul B2B)

  • se adaptează suportului pe care este publicat din punct de vedere al textului, prezentării, tonalității și adresei cititorului

  • respectă principiile scrisului jurnalistic

  • nu conține erori (gramatică, punctuație, ortografie)

  • evită problema reclamelor banner blocate (adblocker)

Care sunt avantajele advertorialelor?

Cel mai mare avantaj al acestor advertoriale este publicarea garantată a conținutului dumneavoastră într-un mediu pe care l-ați ales, care se potrivește companiei și produselor dumneavoastră și care – dacă selecția este sensibilă – va fi folosit de grupul dumneavoastră țintă.

Cu subiectele potrivite și o bună pregătire conținutul tău nu va fi perceput ca publicitate, ci ca un conținut editorial de calitate. Toate acestea vor duce la generarea de clienți potențiali, datorită faptului că va direcționa cititorii interesați către o pagină de destinație și va declanșa acțiuni suplimentare.

Un advertorial nu este un comunicat de presă clasic și nu se adresează jurnaliștilor și editorilor, ci direct publicului țintă, de aceea este foarte important ca textul și selecția subiectului să fie adaptate la mediul de publicare și grupul dvs. țintă. Și, cel mai important, merită  acordată o atenție specială conținutului, deoarece advertorialul este întotdeauna rezervat pentru o perioadă mai lungă de timp.

×
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile
Parteneri
x close