Antena 3 CNN Economic Conținut plătit Aspecte importante despre ajutorul de înmormântare, explicate de o firmă de servicii funerare din București

Aspecte importante despre ajutorul de înmormântare, explicate de o firmă de servicii funerare din București

Atunci când treceți prin cele mai dificile momente din viață, cele de după decesul unui membru al familiei, ajutorul oferit de o firmă de servicii funerare din București se dovedește extrem de util.

aspecte importante ajutor inmormantare
Aspecte importante despre ajutorul de înmormântare, explicate de o firmă de servicii funerare din București
de Georgiana Adam    |    09 Dec 2021   •   17:44

Persoane cu experiență în domeniu vă pot ajuta să îndepliniți toate formalitățile legale și, în același timp, să respectați obiceiurile, credințele religioase și eventualele dorințe speciale exprimate de defunct anterior momentului decesului.

Statul român oferă un ajutor financiar în astfel de împrejurări. Este vorba despre ajutorul de înmormântare, garantat prin legea 263 din 2010, articolul 121, ale cărei norme de aplicare se regăsesc în ordonanța de urgență numărul 237 din 2011.

Bineînțeles că în astfel de momente nu aveți dispoziția necesară pentru a interpreta texte legislative. Prin urmare, toate amănuntele referitoare la ajutorul de deces sunt oferite, de asemenea, de o firmă de servicii funerare Bucuresti, care se va ocupa de toate detaliile necesare pentru a intra în posesia respectivei sume de bani.

Actele necesare pentru acordarea ajutorului de deces

Pentru a primi de la stat această formă de ajutor, sunt necesare o serie de acte, de strângerea și verificarea cărora se poate ocupa compania de servicii funerare București. Concret, este vorba despre următoarele documente:

• o cerere pentru acordarea ajutorului de deces;

• certificatul de deces;

• actul de identitate al solicitantului;

• actele de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul sau, după caz, actul care atestă calitatea de tutore, curator sau mandatar;

• dovada că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces;

• actul medical emis sau vizat de medicul expert al asigurărilor sociale, prin care se atestă boala care l-a făcut inapt și data ivirii acesteia, în cazul unui copil inapt în vârstă de peste 18 ani;

• adeverință din care să rezulte că, la data decesului, membrul de familie cu vârsta cuprinsă între 18 și 26 de ani urma o formă de învățământ organizată potrivit legii;

• adeverință eliberată de angajator din care să rezulte că persoana decedată avea calitatea de asigurat la data decesului, respectiv extras din REVISAL;

• dovada că membrul de familie nu era asigurat sau pensionar se face prin declarație pe propria răspundere a celui care solicită ajutorul de deces.

Specialiștii în servicii funerare București pot să strângă și să prezinte aceste documente în timpul cel mai scurt, către instituțiile abilitate.

Alte prevederi legale referitoare la ajutorul de deces

Această sumă se acordă în cazul decesului unui asigurat, unui pensionar sau unui membru de familie care nu era asigurat sau pensionar la data decesului. În acest din urmă caz, suma este mai mică, în valoare de 50% față de cea de care beneficiază pensionarii și asigurații.

În cazul decesului asiguratului sau al pensionarului, ajutorul se acordă unei singure persoane, care poate fi, după caz, soțul supraviețuitor, copilul, părintele, tutorele, curatorul sau orice persoană dovedește că a suportat cheltuielile ocazionate de deces.

În cazul decesului unui membru de familie neasigurat, situația este – după cum vă poate explica o companie de servicii funerare București – diferită. Concret, ajutorul se achită asiguratului sau pensionarului al cărui membru de familie a decedat.

Ajutorul de deces se achită în termen de 3 zile lucrătoare de la solicitare, fie de către Casa Teritorială de Pensii, în cazul decesului pensionarului, al asiguratului sau al unui membru de familie al acestuia, fie de către instituția care gestionează bugetul asigurărilor pentru șomaj, în cazul decesului șomerului sau al unui membru de familie al acestuia.

În 2021, cuantumul a fost de 5 380 de lei pentru pensionari și asigurați, respectiv 2 690 de lei pentru membrii de familie ai acestora.

Apelați la ajutorul unei companii de servicii funerare Bucuresti atât pentru acest demers, cât și pentru toate celelalte servicii legate de organizarea ceremoniei de înmormântare! Astfel, cel drag va avea parte de plecarea demnă pe care o merită.

Articol realizat de www.iagency.ro

×
Cele mai noi știri
Parteneri
x close