Nu au fost uitate nici centrele comerciale, care din 2013 vor căpăta un nou suflu la inaugurări. Confruntându-se cu efectele recesiunii economice la nivel internaţional, toţi jucătorii din industria locală de retail au fost nevoiţi în 2012 să îşi eficientizeze afacerile pe baze sustenabile, fie prin repoziţionare şi rebranduire, fie prin reconfigurare. Având în vedere că jumătate din veniturile populaţiei sunt alocate cheltuielilor cu produse alimentare, competiţia pentru dezvoltare în rândul acestor comercianţi a devenit tot mai acerbă.
Din categoria reţele de proximitate, Mega Image, Lidl, Profi, Carrefour Market, Penny Market şi reţeaua La Doi Paşi (franciza Metro pe piaţa magazinelor de proximitate) au deschis zeci de noi unităţi, atât în Capitală, cât şi în oraşele importante din ţară. „Comerţul de proximitate poate fi o oportunitate de investiţie şi pentru 2013, cu un concept corect, adaptat consumatorilor din zona respectivă. Dacă ne uităm la dinamica retailului din ultima perioadă, observăm că deja s-a conturat un interes pe acest segment”, spune Maria Tudose, Client Service Director Omnibrand. În funcţie de tipul consumului şi profilul shopper-ului, magazinele cu suprafeţe mici pot reprezenta o opţiune pentru nevoi specifice. Adică, reprezintă locul din care clientul achiziţionează strict produse de bază, într-un timp mult mai scurt decât cel petrecut într-un hipermarket şi cu costuri de transport mult diminuate.
Citeşte mai multe despre acest subiect, pe www.incomemagazine.ro