"Dacia încheie astfel al cincilea an consecutiv în care ritmul de creştere al vânzărilor a fost exprimat în două cifre, fapt care i-a permis să treacă de la mai puţin de 100.000 de maşini comercializate în 2004, la peste 300 000 de unităţi în 2009", potrivit unui comunicat al companiei.
Creşterea puternică de anul trecut a vânzărilor a fost cauzată mai ales de succesul avut în Europa Occidentală, unde compania românească a vândut peste 200.000 de automobile.
În România, cota de piaţă a Dacia s-a majorat în 2009 cu 1,5 puncte procentuale, la 28,9%, pe o piaţă auto în scădere cu 53,2%, se mai arată în comunicat.
Pe modele, cel mai vândut automobil al gamei Dacia în România a fost Logan berlină, cu 25.722 de unităţi livrate, apoi Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 6.765 unităţi, şi Logan MCV, cu 6.249 unităţi.
Pe piaţa vehiculelor utilitare, Dacia a livrat în România 1.588 unităţi Logan Van şi 1.538 de maşini Logan Pick Up.
Compania a comercializat18.000 de autoturisme prin programul de reînnoire a parcului auto naţional.
Vânzările Dacia la export au atins aproape 270 000 unităţi, cu 56,1% mai mult faţă de nivelul de circa 173.000 de autovehicule din 2008, când rezultatele comerciale ale companiei au inclus şi modelele Logan produse în Maroc.
Germania a devenit, în 2009, principala destinaţie de export a Dacia, cu 84.708 unităţi vândute, în urcare cu 231,3% faţă de 2008, datorită programului de reînnoire a parcului auto derulat de guvernul german, care s-a tradus într-un discount semnificativ pentru modelele mărcii româneşti.
A doua mare piaţă de export a fost Franţa, cu 65.956 unităţi comercializate (în creştere 51,4%), urmată de Italia, cu 21.739 de maşini (un plus de 151,9% faţă de 2008).
Antena3.ro