Decizia nu a fost luată încă, însă după Paşti 12.000 de oameni riscă să stea acasă. Se duc negocieri intense zilele acestea între sindicat şi şefii Uzinei.
Stocurile de piese care vin din Japonia sunt aproape gata iar furnizorii de pise încă nu şi-au reluat fluxul normal. Singura soluţie pare să fie închiderea uzinei timp de o săptămână.
Iar acest scenariu este cel optimist. Există unul pesimist care spune că închiderea timp de o săptămână nu este suficientă.
Asta înseamnă că timp de trei luni oamenii ar putea lucra la capacitate redusă. Uzina de la Mioveni primea din ţara soarelui răsare piese auto electronice, semiconductori şi anumite componente mecanice pentru cutiile de viteze.
Cei de la Dacia speră ca în căteva luni lucrurile să intre în normal .
Nu doar Dacia are probleme din cauza componentelor fabricate în Japonia. Mai toţi marii producătorii de maşini şi-au restrîns sau chiar suspendat activitatea din acelaşi motiv.
De exemplu Toyota a oprit producţia tuturor fabricilor din America de Nord din acceaşi cauză. Una peste alta specialiştii estimează că în Europa nu se vor construi 600 de mii maşini din cauza lipsei componentelor auto fabricate în Japonia.