Producătorul de utilaje şi piese auto Schaeffler AG a anunţat miercuri că va închide două fabrici, în Austria şi Marea Britanie, ca parte a măsurilor de restructurare anunţate luna aceasta, și va concedia angajați, inclusiv din România, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Locaţiile companiei mai rentabile din România şi Slovacia vor prelua capacitatea de producţie dar şi acestea vor fi afectate de concedieri, a avertizat Schaeffler.
Grupul german a informat că intenţionează să renunţe la producţia de rulmenţi de la fabrica din Berndorf, Austria, în urma majorării semnificative a costurilor cu materialele, energia şi forţa de muncă, din ultimii ani.
În Sheffield, Anglia, Schaeffler va opri producţia de ambreiaje, citând declinul global rezultat în urma supracapacităţii de producţie.
Compania Schaeffler a anunţat că intenţionează să renunţe la 4.700 de angajaţi în Europa
La începutul acestei luni, compania a anunţat că intenţionează să renunţe la 4.700 de angajaţi în Europa, după ce profitul de bază aproape s-a înjumătăţit în trimestrul trei din 2024. Cele mai multe concedieri vor avea loc în Germania, unde aproximativ 2.800 de angajaţi de la zece uzine vor rămâne fără loc de muncă.
Prin acest plan de eficienţă, grupul german se aşteaptă să economisească aproximativ 290 milioane de euro pe an, până la finalul lui 2029, costul planului fiind estimat la aproximativ 580 milioane de euro.
În trimestrul trei din 2024, profitul înainte de dobânzi, taxe şi elemente speciale (EBIT) a scăzut cu 44,9%, la 187 milioane de euro, în timp ce analiştii se aşteptau la 209,4 milioane de euro.
Pe plan mondial, Schaeffler are aproximativ 120.000 de angajaţi.
Şi rivala Robert Bosch a anunţat luna aceasta că intenţionează să concedieze până la 5.500 de angajaţi, cel mai recent indiciu al dificultăţilor din industria auto germană, afectată de cererea slabă şi de concurenţa din China.
Continental, Robert Bosch GmbH şi ZF Friedrichshafen AG îşi reduc cheltuielile pentru a face faţă declinului din sectorul auto. Clienţii lor, inclusiv Volkswagen AG şi Mercedes-Benz Group AG, îşi reduc eforturile de electrificare, ca răspuns la cererea slabă, astfel încât furnizorii care investesc în noile tehnologii se confruntă cu dificultăţi.
Giganţii industriali germani sunt afectaţi de tranziţia la o economie mai curată. Tranziţia este una deosebit de dificilă pentru sectorul auto german, care a crescut graţie producţiei unor automobile de calitate, echipate cu motoare cu combustie, şi care beneficia de sute de producători locali de componente.