Kandia Dulce SA, al doilea jucator de pe piata de ciocolata – afacere controlata de catre un fond de investitii al lui Meinl Bank, a semnat contractul de achizitie al firmei Supreme Chocolat apartinand fratilor libanezi Jihad si Johnny Jabra, au declarat in exclusivitate pentru antena3.ro surse de pe piata.
Dosarul achizitiei se afla deja pe masa Consiliului Concurentei.
Cele doua parti au confirmat tranzactia. “Kandia Dulce si proprietarii Supreme au incheiat un acord prin care Kandia va prelua Supreme Chocolat. Aceasta operatiune va crea un jucator roman extrem de interesant pe piata dulciurilor si cea a biscuitilor, un competitor cu un portofoliu extins de marci cu renume. Tranzactia este in prezent notificata Consiliului Concurentei si se afla in analiza acestora. Vom reveni cu mai multe informatii de indata ce aceasta tranzactie va fi aprobata de catre autoritatile de concurenta”, se arata intr-o declaratie comuna semnata de catre Mihut Craciun, directorul general al Kandia Dulce SA, si Jihad Jabra, directorul general si unul dintre proprietarii afacerii Supreme Chocolat.
Pe piata de ciocolata, impactul este cat se poate de important in conditiile in care cota de piata a Kandia va creste puternic.
Anul trecut, Meinl Bank prin fondul Oryxa Capital a preluat de la Kraft afacerea Kandia, pe care o vanduse in 2007 catre englezii de la Cadbury, preluati ulterior de catre Kraft.
In 2007, austriecii de la Meinl au vandut Kandia Excelent pentru 100 mil. Euro, insa achizitia pe care au facut-o anul trecut s-a situate conform unor estimari neconfirmate insa la aproximativ 20 mil. Euro.
Data fiind pozitia actuala in piata a Supreme Chocolat, este de asteptat ca aceasta tranzactie sa fie chiar mai mica decat cea incheiata de catre Meinl in 2010.
Cota de piata a Kandia creste astfel de la 10% pana la 18% prin preluarea Supreme Chocolat, liderul pietei de ciocolata Kraft avand 24% dintr-un business care ajunge la 1 mld. lei (237,5 mil. euro) pe an, potrivit datelor de piata din studiul de piata realizat de AC Nielsen pentru perioada octombrie 2010 - septembrie 2011.
Dupa volum insa, Kandia ar ajunge de la 12% la 23%, adica peste nivelul de 21% al celor de Kraft rezulta din datele firmei de cercetare de piata. Cotele de piata sunt calculate in raport cu vanzarile obtinute pe sase segmente, respectiv tablete, praline, batoane de ciocolata, napolitane invelite in ciocolata, figurine si creme de ciocolata.
Cota de piata a Kandia creste astfel de la 10% pana la 18% prin preluarea Supreme Chocolat, liderul pietei de ciocolata Kraft avand 24% dintr-un business care ajunge la 1 mld. lei (237,5 mil. euro) pe an, potrivit datelor de piata din studiul de piata realizat de AC Nielsen pentru perioada octombrie 2010 - septembrie 2011.
Dupa volum insa, Kandia ar ajunge de la 12% la 23%, adica peste nivelul de 21% al celor de Kraft rezulta din datele firmei de cercetare de piata. Cotele de piata sunt calculate in raport cu vanzarile obtinute pe sase segmente, respectiv tablete, praline, batoane de ciocolata, napolitane invelite in ciocolata, figurine si creme de ciocolata.
In 2010, Kandia a obtinut un profit de 1,8 mil lei (0,4 mil. euro) la o cifra de afaceri de 132 mil. Lei (31,3 mil. euro) , in timp ce Supreme Chocolat a castigat 2,04 mil. Lei (0,48 mil. euro) la o cifra de afaceri de 91,9 mil. Lei (21,8 mil. euro), conform bilanturilor depuse de cele doua companii la Finante.
Combinarea celor doua operatiuni ar putea crea un jucator cu capacitati puternic orientate catre pietele de export, in conditiile in care ultimele date indica o scadere a vanzarilor de ciocolata in ansamblu pe piata interna.
NOTA: Cotele de piata sunt calculate in raport cu vanzarile obtinute pe principalele segmente de piata, respectiv tablete, praline, batoane de ciocolata, napolitane invelite in ciocolata, figurine si creme de ciocolata
NOTA: Cotele de piata sunt calculate in raport cu vanzarile obtinute pe principalele segmente de piata, respectiv tablete, praline, batoane de ciocolata, napolitane invelite in ciocolata, figurine si creme de ciocolata