Probleme Toyota sunt cauzate de contracţia pieţei de automobile, penuria de credite şi aprecierea yenului de la 118 unităţi/dolar, la 100 unităţi/dolar, în prezent.
"Ne situăm într-un climat economic neprietenos, confruntându-ne cu riscuri şi incertitudini, energie mai scumpă şi preţuri ale materialelor pe măsură", se precizează într-un comunicat al companiei.
Toyota a revizuit în scădere previziunile privind profitul pe ultimele luni ale anului - martie 2009, la 550 miliarde de yeni, adică 5,5 miliarde de dolari, la jumătate din prognoza iniţială de 12.500 miliarde de yeni, adică 12,6 miliarde de dolari şi la o treime din profitul de pe 2007, 17.500 miliarde de dolari.
Vânzările au scăzut cu 8%, la 5.980 miliarde de yeni, adică 60 de miliarde de dolari, de la 6.490 miliarde yeni. Chiar şi înainte de recentele previziuni revizuite negativ, Toyota se îndrepta spre profit anual consecutiv, după 7 ani. Deşi pe pieţele asiatică, sud-americană şi africană a înregistrat creşteri importante, Toyota nu a putut recupera pierderile din Japonia şi din America de Nord, unde a pierdut aproape 20% din vânzări.
Pentru al treilea trimestru, ce se încheie la 30 septembrie, Toyota a produs 1,95 milioane de autoturisme la nivel mondial, în scădere cu 2.6%, de la 2.00 de milioane de vehicule.
Antena3.ro