Grupul Toyota, ce cuprinde branduri precum Daihatsu şi camioanele Hino, a vândut 613.845 vehicule la nivel mondial luna trecută, în creştere de la 543.435 din anul anterior.
În aceeaşi perioadă, producţia globală a grupului a sărit 69,2 procente la 734.631 unităţi, din care 655.180 au fost Toyota .
Analiştii cred că cifrele nu sunt surprinzătoare având în vedere problemele de anul trecut din sector, criza economică afectând cererea.
Mamoru Kato, analist auto la Tokai Tokyo Research Centre, sublinia că "este prea devreme să fim optimşti pentru soarta Toyota."
Toyota, cea mai mare companie auto mondială, a fost afectată atât de criza economică , cât şi de precoupările pentru siguranţă ridicate de defecte la pedala de acceleraţie şi sistemul de frânare.
În ultimele luni, producătorul japonez a trebuit să recheme în service peste opt milioane de maşini, mai ales din cauza unei accelerări bruşte.
Cu toate acestea, vânzările pe piaţa internă continuă să crească, cu 32.1 procente faţă de anul anterior, la 210.767 unităţi. Cifrele au fost impulsionate în special de vânzarea modelului hibrid Prius, cel mai bine vândut model din Japonia pentru a noua lună consecutiv. La bursă, Toyota Motor a închis în scădere cu 0,53 procente.
Anterior, compania anuţase că vânzările din SUA au căzut 8.7 procente în februarie la 100027 unităţi.
Alţi producători japonezi au anunţat de asemenea creşteri ale producţiei şi vânzării în februarie. Cel de-al doilea producător auto japonez - Honda a anunţat că producţia la nivel mondial a crescut 49.3 procente la 284.711 bucăţi, în timp ce Mazda a urcat cu 73.7 procente la 100.126.
Antena3.ro