Casa Albă ar putea folosi pentru susţinerea industriei auto o parte din cele 700 de miliarde de dolari destinate salvării sistemului financiar. Preşedintele Bush s-a opus până acum acestei soluţii, dar a luat-o serios în considerare după ce planul de salvare a industriei auto a fost respins în Senat. Eşecul a fost provocat chiar de colegii lui Bush, senatorii republicani, care au pretins ca sindicatele din ramură să accepte reduceri de salarii considerate inacceptabile.
Muncitorii au fost indignaţi. ?Mi se pare îngrozitor că aceşti membri ai Congresului acţionează în interesul corporaţiilor străine şi dispreţuiesc total companiile auto din ţară?, spune unul dintre aceştia.
Promisiunile Casei Albe au redat speranţe investitorilor şi au oprit, deocamdată, căderea bursei. Dar cele trei mari concerne, General Motors, Chrysler şi Ford, rămân sub presiune. General Motors îşi va reduce producţia la 350.000 de vehicule în viitoarele trei luni, faţă de peste 850.000 în aceeaşi perioadă a acestui an. Toate uzinele auto din Canada, filiale ale concernelor americane, şi-ar putea întrerupe activitatea în ianuarie.
Autorităţile canadiene au promis imediat ajutoare, dar numai cu condiţia ca şi guvernul american contribuie. Cele trei concerne caută cu disperare bani chiar şi în Europa. Filiala germană a lui General Motors, Opel, a solicitat credite garantate de stat în Germania şi Spania. Iar Ford, deşi susţine că nu este în pericol, încearcă să vândă marca suedeză Volvo. Guvernele europene nu pot refuza să ajute cele trei concerne, deoarece prăbuşirea lor ar fi un dezastru de ambele părţi ale Atlanticului.
Antena 3