Antena 3 CNN Economic Companii Restructurarea CFR scoate la suprafaţă furturile uriaşe ale "băieţilor deştepţi". Numele lui BLAGA, la capătul unui şir de investigaţii

Restructurarea CFR scoate la suprafaţă furturile uriaşe ale "băieţilor deştepţi". Numele lui BLAGA, la capătul unui şir de investigaţii

O.P.
1 minut de citit Publicat la 05:59 25 Apr 2013 Modificat la 05:59 25 Apr 2013
Restructurarea CFR scoate la suprafaţă furturile uriaşe ale "băieţilor deştepţi". Numele lui BLAGA, la capătul unui şir de investigaţii
Restructurarea CFR scoate la iveală contracte păguboase încheiate cu "băieţii deştepţi", îmbogăţiţi pe banii statului. Numai de la compania Remarul, CFR a cumpărat automotoare vechi în valoare de 346 de milioane de lei, pe care le-a declarat "fier vechi" - se arată într-un raport al Societăţii de cale ferată, citat de Obiectiv.info. 

Cum era de aşteptat, multe dintre automotoarele cumpărate s-au stricat, iar Remarul nici nu le-a reparat, nici nu vrea să plătească reparaţiile făcute pe banii CFR Călători.

În timp ce CFR a rămas cu găuri de sute de milioane de lei, băieţii deştepţi de la Remarul au băgat în buzunar aproape 900.000 de lei din banii statului.

Potrivit Obiectiv.info, în spatele societăţii Remarul ar sta Vasile Blaga.

În perioada 2002-2005, CFR a cumpărat 35 de locomotive de la Remarul, în valoare de 29,3 milioane de lei şi 200.000 de dolari. Acestea au stat imobilizate peste 1.200 de zile.

Din contractele de reparaţii pentru echipamente, încheiate între CFR Călători şi Remarul între 2008 şi 2010, rezultă că există trei facturi, în valoare totală de 3,6 milioane de lei, emise de CFR şi refuzate la plată de Remarul - se arată într-un document emis de Serviciul Locomotive din cadrul CFR Călători SA, citat de obiectiv.info. În cele din urmă, CFR a depus actele necesare ca să înceapă procedura de executare silită a Remar.

Contractele au continuat să curgă. Tot în defavoarea CFR Călători. Între anii 2006-2010, CFR Călători a cumpărat de la Remarul 34 de rame electrice pe care a dat alte 104,1 milioane de lei.

Cu toate acestea, în 2011, compania de stat a achiziţionat, tot de Remarul, alte 11 locomotive în valoare de 81,1 milioane de lei. Acestea au stat pe butuci peste 200 de zile.

O explicaţie pentru contractele păguboase pentru statul român ar fi aceea că în spatele Remarul 16 februarie ar sta -potrivit ofiectiv.info- Vasile Blaga. Fiica liderului PDL, Agathe Cristina Rudeanu, a fost, din 2005, consilier la Remarul, iar soţul ei, Ionuţ Rudeanu, a lucrat pentru Remarul printr-o altă firmă.

Din 2006 până în 2010, Remarul a câştigat licitaţii organizate de CFR de 885 de milioane de lei.


×
x close