Viitorul pare incert pentru marca naţională de autoturisme. Deşi în 2008 vânzările Dacia pe piaţa europeană au crescut, uzinele Dacia sunt în declin. Noile modele lansate anul trecut nu au avut efectul scontat, iar reprezentanţii Dacia sunt rezervaţi în privinţa evoluţiei vânzărilor din acest an.
Situaţia este critică şi pentru celelalte membre ale concernului franco-japonez. Fabrica Nissan de la Sunderland, din nord-estul Angliei, a anunţat că renunţă la 1.200 de angajaţi din totalul de 5.000. Oficialii companiei au spus că măsura a vizat supravieţuirea pe termen lung a fabricii.
Vânzările Nissan în Marea Britanie merg din ce în ce mai prost. În 2008, firma asiatică a înregistrat o scădere de aproape 27%, un recul mult mai drastic decât media tuturor producătorilor. Criza economică a forţat Nissan să înceapă concedierile încă din octombrie 2008. Atunci au fost disponibilizaţi 3.500 de salariaţi. Al doilea val de disponibilizări a venit în decembrie 2008, când au fost trimişi acasă alţi 500 de muncitori.
Uzinele din Marea Britanie ale Ford, Toyota, General Motors sau Honda sunt şi ele în pericol să renunţe la o parte din angajaţi.
Nu doar industria auto este în cădere liberă, ci şi industria aeronautică. Gigantul Boeing a anunţat vineri că va desfiinţa 4.500 de locuri de muncă. Deocamdată, disponibilizările vor fi operate doar la divizia de avioane comerciale. Prin această măsură, concernul american speră să treacă de criză.
Antena 3