Noua formulă însă nu aduce nimic nou. Mai mult, Conform protocolului, din 57 milioane de euro ceruţi de Bechtel pentru lucrări cu defecţiuni, România ar putea aproba plata a 26 milioane de euro. De asemenea, statul va mai plăti 3 milioane de euro pentru modificarea soluţiei tehnice a lucrărilor li 3,27 milioane de euro penalităţi pentru întârzierile la plată de anul trecut. Peste aceste sume, compania a mai cerut 7 milioane de euro drept compensaţie pentru creşterea accizei la combustibil, scrie Gardianul, care a obţinut documentul încheiat în februarie.
Astfel, singurul punct la care partea americană a cedat este sistarea plăţii în avans a lucrărilor pe 2009, respectiv 130 milioane de euro. Luna viitoare vor avea loc noi runde de negocieri, la care Berceanu va încerca să convingă Bechtel să renunţe la suma de un milion de euro pe care statul român o achită lunar americanilor pentru cheltuieli de protocol
Surse din cadrul CNADNR au explicat pentru publicaţia citată că în protocolul semnat nu este trecută valoarea lucrărilor pentru cei 42 km de autostradă promişi de ministrul Radu Berceanu a fi finalizaţi până la sfârşitul acestui an, iar ?plata se va efectua pentru structurile care conţin fisuri fără a ţine cont de prezenţa acestor fisuri?.
Recent, un grup de angajaţi ai companiei americane au transmis un comunicat în care arată că societatea a executat lucrări care nu respectă cerinţele de calitate, iar în unele porţiuni, lucrarea chiar pune în pericol viaţa viitorilor şoferi, prin fisurile prezente în viaducte, de exemplu.
Antena3.ro