Ramadanul are acelaşi impact ca Super Bowl pentru industria de publicitate din Orientul Mijlociu, multe dintre companiile de profil cheltuind cea mai mare parte a bugetului pentru publictate în această perioadă.
„Este la fel ca Super Bowl-ul şi Crăciunul combinate. Doar că, în loc să dureze o săptămână sau zece zile, durează o lună întreagă”, a explicat Khaled Gadallah, reprezentantul unei companii de publicitate din Dubai, pentru CNN.
Deşi în majoritatea ţărilor din regiune nu există instrumente pentru măsurarea ratingului, există câţiva indicatori care arată că timpul petrecut în faţa televizorului în perioada Ramadanului creşte.
Acest lucru se explică prin faptul că în multe ţări musulmane au fost impuse legi speciale care cer ca ziua de muncă să fie redusă, pentru a permite credincioşilor să treacă mai uşor peste acest post tradiţional, în care le este interzis să mănânce sau să bea apă în timpul zilei.
În aceste condiţii, multe companii din regiune investesc o treime sau mai mult din bugetul pentru publicitate în perioada Ramadanului, potrivit unui studiu realizat de Centrul de Cercetare Pan-Arab.
Coca Cola şi Pepsi se numără printre companiile care investesc cel mai mult în luna Ramadanului. În 2012, Pepsi a cheltuit 91 de milioane de dolari pe spoturile din această perioadă, în timp ce rivalii de la Coca Cola au investit 40 de milioane.
De asemenea, companiile de telefonie Vodafone şi Etisalat au cheltuit fiecare între 40 şi 50 de milioane de dolari în aceeaşi perioadă.