Jihad Jabra, unul dintre vanzatorii afacerii Supreme catre Kandia – tranzactia anului trecut de pe piata de ciocolata, spune ca banii incasati ii va investi pe piata romaneasca in business-uri cu profil de productie.
“Vom investi acesti bani (cei incasati din vanzarea afacerii Supreme catre Kandia – n.r.) in Romania. Scrutam orice oportunitate ce poate oferi din punct de vedere strategic un element competitiv fata de regiune, ca va fi in agricultura sau in industrie. Cautam sa facem un business cu profil de productie pentru ca ne pricepem la treaba asta, din istoria si traditia noastra”, a declarat pentru antena3.ro Jihad Jabra.
Acesta afirma ca acum “este momentul specializarii” si ca este “prea devreme” sa vorbeasca despre ce sector va fi ales pentru noul business, alegere ca tine cont bineinteles de evolutiile contextului actual economic.
Fratii Jabra au semnat anul trecut in octombrie vanzarea afacerii Supreme catre Kandia, jucator aflat in portofoliul familiei Meinl, una dintre cele mai bogate din Austria.
Partile nu au facut publica valoarea tranzactiei, insa surse de pe piata estimeaza valoarea acesteia la circa 10 – 15 mil. euro.
Dosarul achizitiei facute de Kandia a primit avizul Consiliului Concurentei in luna decembrie a anului trecut.
Fratii libanezi Johnny si Jihad Jabra, proprietarii grupului de firme Supreme, au dezvoltat afaceri in Romania, Bulgaria si Liban. In Romania, inca din anii ’90 au investit in businessul cu cafea pe care l-au vandut in 2001 catre Kraft, iar banii obtinuti i-au folosit pentru dezvoltarea capacitatilor de productie de pe piata de ciocolata.
Insa, aici, concurenta tot mai puternica venita din partea multinationalelor si noul context economic instalat odata cu declansarea crizei incepand cu anul 2008 au schimbat peisajul pietei de profil astfel ca fratii Jabra nu au mai rezistat si au vandut businessul catre un jucator international, care la origine insa este tot o afacere de familie – cea fondata de catre austriacul Julius Meinl.
Pe piata romaneasca, familia Meinl si-a facut o intoarcere spectaculoasa in 2010 prin achizitia producatorului de ciocolata Kandia, pe care il vandusera in 2007 pentru aproape 100 mil. euro catre grupul britanic Cadbury, ulterior preluat de catre Kraft. Piata din care tocmai si-au facut exit-ul fratii Jabra genereaza vanzari de peste 240 mil. euro pe an.
Pe piata romaneasca, familia Meinl si-a facut o intoarcere spectaculoasa in 2010 prin achizitia producatorului de ciocolata Kandia, pe care il vandusera in 2007 pentru aproape 100 mil. euro catre grupul britanic Cadbury, ulterior preluat de catre Kraft. Piata din care tocmai si-au facut exit-ul fratii Jabra genereaza vanzari de peste 240 mil. euro pe an.
CITESTE ARTICOLUL INTEGRAL PE FIN.RO