Privatizarea CFR Marfă este contestată atât de americanii care au participat la licitaţie, cât şi de sindicate.
Omni Trax, cel mai mare operator, feroviar acuză un proces de selecţie lipsit de transparenţă şi un calendar de privatizare care nu oferea nici unui investitor de bună-credinţă ocazia să depună o ofertă legitimă.
Nici angajaţii nu sunt de acord cu procesul de privatizare a sectorului Marfă şi cer stoparea procedurii şi reluarea ei în condiţii normale.
Sindicatele, care au anunţat proteste în stradă începând chiar de astăzi, spun că suma pentru care ar urma să fie vândută CFR Marfă este foarte mică.
Americanii au solicitat accesul la situaţii contabile precise ale CFR, informaţii care, deşi nu sunt confidenţiale, nu le-au fost puse la dispoziţie.
Compania precizează că are nevoie de o înţelegere reală a CFR Marfă, astfel încât să găsească metodele prin care să poată oferi cea mai bună propunere de optimizare.