Unirea celor doi rivali ar naşte un adevărat „gigant" pe piaţa telecom din România. Acest gigant ar anihila de departe orice concurenţă. Pierderile UPC sunt cele care întăresc zvonurile legate de un posibil monopol al RDS. În 2009, UPC a înregistrat pierderi de 120 de milioane de euro, în condiţiile în care cifra de afaceri a fost de doar 116 milioane de euro.
Despre posibilul monopol, Ministerul Comunicaţiilor spune că problema nu intră în atribuţiile sale şi aşteaptă ca reprezentanţii Consiliului Concurenţei să clarifice problema. Acum câteva zile, tot ministrul Comunicaţiilor Valerian Vreme, declara într-un interviu că fuziunea celor două companii n-ar trebui privită atât de tragic, întrucât piaţa de cablu din România e echilibrată în acest moment.
Totuşi, efectele unei fuziuni între RDS şi UPC nu ar afecta doar piaţa de cablu tv din România, ci şi pe cea a furnizorilor de internet. Deşi nu există cote de piaţa unanim recunoscute, RCS şi UPC reprezintă împreună, aproape la orice estimare, cel puţin 55 la suta din piaţă. Ar fi un alt motiv de îngrijorare pentru consumatori, deoarece şi serviciile de internet ar putea să îşi crească preţurile semnificativ.