Antena 3 CNN Economic Companii (P) Grija față de mediu – o preocupare constantă a companiei Romprest

(P) Grija față de mediu – o preocupare constantă a companiei Romprest

2 minute de citit Publicat la 22:07 20 Ian 2014 Modificat la 22:07 20 Ian 2014
(P) Grija față de mediu – o preocupare constantă a companiei Romprest
În desfășurarea activității sale, Romprest - una dintre cele mai importante companii de saubritate, facility management, DDD (Deratizare, Dezinfecție și Dezinsecție), întreținere și amenajare spații din România - este constant preocupată și acționează pentru protecția mediului. Astfel, printre obiectivele eco-smart ale companiei se numără conservarea și îmbunătățirea calității mediului, protejarea sănătății oamenilor, utilizarea prudentă și rațională a resurselor naturale, promovarea dezvoltării durabile a mediului.

Compania s-a implicat, de-a lungul timpului, în numeroase activități de responsabilitate socială corporativă, participând activ la proiecte pe trei direcții: activități caritabile, atragerea investițiilor comunitare și activități în parteneriat cu diverse instituții de stat și private.

ATITUDINEA R este primul proiect complex iniţiat de Romprest, în colaborare cu alte instituţii de stat şi parteneri și are ca obiectiv conştientizarea şi informarea participanţilor (copii, cadre didactice, părinţi) asupra importanţei pre-colectării selective şi formarea unui comportament eco-civic faţă de mediul înconjurător. În cadrul programului sunt implementate periodic programe de pre-colectare selectivă, prin organizarea unor competiţii între şcoli. Proiectul pilot ATITUDINEA R, lansat în parteneriat cu Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice (MMSC), Primăria Municipiului Bucureşti şi Sectorul 1 al Municipiului Bucureşti, a fost implementat în 8 şcoli din Sectorul 1, în perioada martie – iunie 2013, peste 2.000 de elevi din clasele a III-a şi a IV-a participând activ la aceste acțiuni.

Fiind preocupată de dezvoltarea comportamentului civic al tinerei generații față de mediu și resursele planetei, compania Romprest se implică în calitate de partener în diferite alte programe. Every can counts este un astfel de program – prin intermediul căruia se realizează informarea și colectarea selectivă a dozelor din aluminiu în diferite localități din București. De asemenea, campania de educație ecologică EcoAtitudine, în cadrul căreia Romprest particpă ca operator de salubritate, este un proiect care are ca obiectiv conștientizarea importanței colectării selective a deșeurilor la nivelul elevilor din școlile cu clasele I-VIII, aproximativ 100.000 de elevi la nivel național.

Romprest a lansat și primul program de pre-colectare selectivă, demarat în 2009, Pre-Colectează selectiv la tine acasă!, prin care compania distribuie gratuit saci pentru pre-colectarea selectivă (Hârtie&Carton, Plastic&Metal și Sticlă) către asociațiile de locatari din Sectorul 1 care au blocuri cu tubulatură.

O altă campanie importantă este Scoate-l în stradă – campanie de colectare a DEEE-urilor, în cadrul căreia compania ridică gratuit deșeuri de echipamente electrice, electronice și electrocasnice care sunt ulterior trate ecologic, valorificate și reciclate în conformitate cu legislația europeană de mediu.

Respectul față de mediu este o componentă esențială a strategiei Romprest, care promovează conceptul de dezvoltare durabilă la toate nivelurile organizației și ale comunității.

×
x close