Antena 3 CNN Economic Companii (P) Cadourile corporate – oare doar intenţia contează?

(P) Cadourile corporate – oare doar intenţia contează?

3 minute de citit Publicat la 12:58 16 Dec 2013 Modificat la 12:58 16 Dec 2013
(P) Cadourile corporate – oare doar intenţia contează?
In preajma sarbatorilor sau a unor evenimente speciale, numeroase firme doresc sa-si arate aprecierea fata de clienti si angajati prin cadouri. Astfel, mesajul care se vrea a fi transmis este acela ca loialitatea si bunele relatii de business sunt deosebit de importante pentru firma care face respectivul cadou. De cele mai multe ori, ne-am obisnuit ca asemenea cadouri sa fie cosuri de mancare si bauturi, mai ieftine sau mai scumpe sau anumite produse de birotica, gen agende, uneori branduite cu logo-ul firmei care face respectivul cadou.

Este oare suficient? Firmele aleg in general aceste cadouri corporate considerandu-le „standard”, fara sa se teama ca nu ar putea fi apreciate si luand in calcul ca intentia conteaza pana la urma. Pot exista insa mesaje ascunse in aceste cadouri corporate, care pot altera buna intentie. Ceea ce conteaza este pana la urma calitatea intentiei. Ce mesaje ascunse pot contine cadourile corporate?
 

Propriul logo pe cadou
Poate ascunde mesajul ca firma care il ofera doreste recunoastere si ca asteapta ceva in schimbul cadoului – cel mai probabil o oportunitate de vanzari.

Cosurile cu mancare, dulciuri, bauturi
Desi cele mai uzitate, sunt cele mai riscante. In primul rand, pentru ca toata lumea face asemenea cadouri, mesajul transmis poate fi acela ca respectivei firme nu i-a pasat prea mult de alegerea facuta, ci a oferit ceva pentru ca „asa se face”. Cosul respectiv se va pierde probabil printre alte cosuri cu vin si cozonac, aparent diferite, dar pana la urma la fel. In plus, este greu si de cele mai multe ori, timpul este insuficient pentru a-i intreba pe destinatarii cadourilor despre preferintele lor, diete, convingeri alimentare.

Sticla de vin
Acest dar se poate transforma intr-unul total neutilizabil daca se intampla sa nu corespunda preferintelor sau convingerilor celui care il primeste.

Cadouri prea scumpe sau prea ieftine
Specialistii recomanda ca firma ce ofera cadouri sa incerce sa gaseasca acel echilibru intre valoarea cadoului oferit, propriile preturi si nivelul afacerii sau colaborarii cu destinatarul cadoului.

 

Alegerea cadourilor corporate se poate dovedi asadar o misiune mult mai grea decat pare. Trebuie cantarit cu atentie daca darul ales ii va crea primitorului sentimentul ca este oarecum presat sau, din contra, neimportant.


Care este asadar varianta sigura?
 

Iata cateva motive pentru care propunerile Gentlemen's Corner pot fi o alegere castigatoare:

1. Calitatea produselor este la cel mai inalt nivel. Buna intentie trebuie insotita de alegerea unui produs care poate satisface cele mai exigente cerinte la nivel calitativ.

2. Marci de renume – o varianta castigatoare a unui cadou corporate este reprezentata de alegerea unui produs al unui brand recunoscut (o cravata Valentino, un stilou Visconti sau Waldmann, un articol S.T. Dupont, o pereche de butoni Tateossian) pe care sa il oferiti impreuna cu o felicitare scrisa de mana, adresata celui care primeste respectivul dar. Daca optati pentru felicitari standard, nepersonalizate, va putem oferi de exemplu personalizarea unui stilou Waldmann cu numele primitorului. Astfel, darul firmei dumneavoastra va deveni cu adevarart memorabil si va insemna mereu ceva deosebit pentru cel caruia i l-ati oferit.

3. Avem intotdeauna la indemana si solutii destinate celor care au intrat in criza de timp. Pentru ca uneori este imposibila planificarea cadourilor de sarbatori cu mult timp inainte, avem in stoc produse care va vor scoate din incurcatura la final de an.

4. O varianta castigatoare sunt si voucher-ele cadou. Eliminati astfel mai multe riscuri dintr-o data: - - ca primitorul, avand in fata un surplus de cosuri cu vin si cozonaci, sa daruiasca la randul sau din ele celor din jur – si astfel darul dumneavoastra sa nu mai aiba nici o valoare

- de a oferi ceva care nu se potriveste gusturilor celui care primeste darul

- de a-l obliga pe primitor sa foloseasca darul rapid. Voucher-ele cadou au valabilitate de 3 pana la 6 luni, lasandu-i astfel celui care primeste voucher-ul timp suficient pentru alegere sau, si mai important, oferindu-i oportunitatea de a folosi voucher-ul cand are nevoie real de o completare a garderobei (haine, incaltaminte sau accesorii).

 

Un cadou ales din portofoliul Gentlemen’s Corner ii va crea primitorului un cald sentiment de prietenie si respect reciproc. Va demonstra ca v-ati gandit la el ca persoana si cu siguranta va va retine pentru efortul depus in alegerea unui dar util si personal.

×
x close