La sfârşitul lui iulie, Orange România a depus plângere la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), reclamând că două clipuri publicitare ale Vodafone România şi Cosmote România conţin publicitate înşelătoare.
Orange acuză Vodafone că induce în eroare, spunând că ei acordă ?cele mai mari bonusuri în minute şi bani?. Potrivit Orange, ?în realitate, bonusul nu constă în bani în sensul general folosit de limba română de unitate monetară (bani lichizi), ci în echivalentul de credit pe cartelă al unor sume de bani. Ceea ce este cu totul diferit?.
De cealaltă parte, Vodafone spune că, la momentul lansării campaniei, aceasta oferea cele mai avantajoase bonusuri din piaţă.
?În oferta Vodafone, termenul Ťbaniť se referă la bonusul pe care clientul îl obţine atunci când reîncarcă o cartelă cu credit şi pe care îl poate folosi ulterior pentru diferite servicii?, au declarat oficialii companiei, pentru Evenimentul Zilei.
Al doilea spot îndeamnă persoanele să se aboneze la Vodafone Vodafone Complet ?şi poţi să-l schimbi de câte ori vrei tu. Iar pentru 2 euro în plus îţi dublăm minutele?. CNA a constatat, însă, că afirmaţia ?pentru 2 euro în plus îţi dublăm minutele? este valabilă numai pentru un singur tip de abonament din cele patru prezentate de Vodafone.
CNA a aprobat, în schimb, reclama Cosmote ?Scrisoarea a-III-a?, întrucât corespunde reglementărilor legale şi se încadrează în codul de practică în publicitate.
Antena3.ro