Compania TAROM are 48 de sucursale, dintre care 32 în România, 13 în Europa şi trei în afara spaţiului european. În perioada 2008-2010, angajaţii companiei care lucrează în afara graniţelor ţării au primit tichete de masă, fapt care încalcă prevederile legale. Şi nu este singura neregulă descoperită de curtea de conturi.
"Nu s-au respectat prevederile contractului de reprezentare a entităţii în străinătate referitoare la obligaţiile şi condiţiile contractuale asumate de reprezentantul companiei TAROM în Cipru. S-au înregistrat cheltuieli abuzive cu locuinţele de serviciu asigurate salariaţilor care îşi desfăşoară activitatea în cadrul agenţiilor din străinătate, prin schimbarea locaţiei acestora şi prin casarea mobilierului din dotare înainte de expirarea duratei normate de funcţionare", se arată în raportul Curţii de Conturi.
Şi mâncarea distribuită de Tarom în aeronavele sale a adus probleme companiei.
"Au fost descoperite neconformităţi în atribuirea şi derularea contractelor de asigurare a serviciilor de catering la bordul aeronavelor Tarom prin acceptarea unor proceduri de implementare a contractului care exced obiectului acestuia şi condiţiile de livrare agreate sau preţurile convenite", conform aceleiaşi surse.
Potrivit inspectorilor Curţii de Conturi, prejudiciul adus companiei se ridică la aproape un milion de lei. Din această sumă, peste 650.000 de lei au fost erori sau abateri contabile.