Antena 3 CNN Economic Companii Muncitorii de la Autostrada Transilvania acuză nereguli în construcţie

Muncitorii de la Autostrada Transilvania acuză nereguli în construcţie

3 minute de citit Publicat la 01:46 15 Iul 2009 Modificat la 01:46 15 Iul 2009
Muncitorii de la Autostrada Transilvania acuză nereguli în construcţie
Un număr de 20 de nereguli care ar fi făcute de constructorul Autostrăzii Transilvania sunt semnalate într-un document trimis marţi presei şi semnat de "un grup de muncitori", printre acestea fiind situaţia angajărilor şi calitatea lucrărilor, însă compania Bechtel respinge acuzaţiile.

Documentul semnat de "un grup de muncitori" este intitulat "Ghidul Bechtel & Enka pentru construcţia în anul 2009 a 42 de km de autostradă de pe Tronsonul 2B" şi prezintă "zece porunci negative" şi "zece porunci pozitive" "impuse" de Bechtel, scrie Mediafax.


Muncitorii semnalează nereguli legate de situaţia angajărilor, de calitatea lucrărilor de pe autostradă, conform acestora, multe dintre standardele de calitate fiind încălcate.

În document, se menţionează că, la kilometrul 28, asfaltul este turnat fără curăţarea terasamentului de noroi, iar turnarea materialului se face indiferent de condiţiile meteorologice, lucru ce scade mult durata de viaţă a drumului, scrie Mediafax.

În cele "zece porunci pozitive", se sesizează că firma face concedieri doar din rândul muncitorilor români, în timp ce numărul angajaţilor turci creşte.

Cele"zece porunci negative" sunt următoarele:



- "activităţile de turnare a asfaltului nu necesită curăţarea suprafeţei de contact, aplicarea în exces a emulsiei acoperă urmele de noroi la km 28",

- "turnarea asfaltului nu depinde de condiţiile meteorologice. La 1 iunie 2009, la Ecuator era soare, nu ploua ca la km 21",

- "lucrările de drenaj nu trebuie să fie perfecte. Apa le va afecta cu siguranţă pe cele de la km 35, aşa că nu se va mai observa că SEDA-N a lucrat prost",

- "reprezentanţii consultantului nu stau zi şi noapte pe şantier. Se pot găsi momente favorabile în care să se facă lucrările Ťdelicateť".

- "subcontractorii românii nu trebuie plătiţi la timp. În fond, e problema lor că nu au bani de plata salariilor",

- "evidenţa cantităţilor de agregate de pe stoc nu trebuie să fie cea corectă. Trebuie să trăiască şi firmele de transport",

- "cu orice preţ, oţelul-beton nu trebuie achiziţionat din România, indiferent ce vrea prefectul sau ministrul. ENKA e o firmă turcească, e normal să promoveze interesele firmelor turceşti",

- "termenele de finalizare a lucrărilor nu trebuie respectate. Segmentul Turda - Gilău poate fi dat în folosinţă şi în 2010 sau 2011, nu neapărat la 15 noiembrie 2009",

- "nu trebuie respectată adâncimea de forare a piloţilor. Ce mai contează câteva zeci de centimetri în plus sau mai ales în minus pentru că betonul respectă principiul vaselor comunicante şi iese prin toate gropile de fundare chiar dacă se toarnă numai în una?"

- "salariile lunare ale angajaţilor români nu se compară cu cele angajaţilor turci. Asta ar fi chiar culmea".

În rândul "poruncilor pozitive" se menţionează că numărul angajaţilor turci poate creşte, chiar dacă se fac reduceri de personal şi că acestea se fac din rândul angajaţilor români.

Semnatarii documentului mai susţin că "pot fi exercitate presiuni asupra angajaţilor Egis Route (Egis Route Scetauroute, consultantul Guvernului privind lucrările la Autostrada Transilvania - n.r.) sau Inspectoratului de Stat în Construcţii".

"Orice pată de ulei sau motorină de pe asfaltul aplicat iese cu detergent, fără a mai fi nevoie de frezarea părţii carosabile afectate la km 28. Fisurile de la platforma podului de la km 31 se pot masca uşor prin betonare. În fond, fisurile sunt inerente oricăror activităţi în domeniul construcţiilor. Agregatele necorespunzătoare se pot utiliza în cadrul lucrărilor la fundaţia infrastructurii rutiere. Oricum sunt acoperite apoi cu asfalt", mai scrie în document.
În replică, reprezentanţii companiei Bechtel susţin că toate lucrările de construcţie la Proiectul Autostrada Transilvania respectă standardele de calitate ISO9001.
Un document similar, semnat "un grup de angajaţi Bechtel", a fost transmis presei în luna martie a acestui an şi semnala că pe tronsonul 3 C al Autostrăzii Transilvania un viaduct are fisuri, iar pilonii ar putea să cedeze la presiunea apei.

Antena3.ro

×
x close