Corporaţia americană a încercat să întoarcă sorţii introducând mai multe noi iniţiative, printre care un mic dejun valabil toată ziua, chioşcuri de comandă digitală şi produse mai sănătoase. Însă se pare că aceste idei noi au creat doar confuzie şi au pus şi mai mare presiune pe bucătăriile rapide.
În sondajul de opinie, realizat de analistul industriei restaurantelor Mark Kalinowski, un deţinător de franciză a declarat: "Ne aflăm în chinurile unei crize adânci şi nimic nu se schimbă. Noul CEO plantează seminţele morţii noastre. Suntem un restaurant de mâncăruri rapide servite rapid, nu rapid ocazional".
Un al deţinător de franciză McDonald's a mers mai departe şi a spus că "sistemul se pare că a ajuns la capătul zilelor".
Directorul Executiv Steve Easterbrook încearcă prin noile iniţiative să readucă vânzările din SUA pe creştere, după un declin de doi ani consecutivi, însă sondajul arată multă nemulţumire din partea celor care deţin francize. "Încercăm să facem prea multe lucruri pentru prea mulţi oameni", a spus un proprietar. 29 de deţinători de francize, care au 226 de restaurante, au fost intervievaţi din Kalinowski şi, când au fost rugaţi să dea un prognostic financiar pe o scară de la 1 (rău) la 5 (excelent) pentru următoarele şase luni, media a fost de 1,69.