Defectele în concepţia sistemului de comenzi de zbor al avionului Boeing 737 Max au jucat un rol cheie în prăbuşirea aparatului companiei Lion Air în largul Indoneziei, la 28 octombrie 2018, accident în care au murit 189 de persoane, au declarat vineri anchetatorii indonezieni, transmite AFP.
'Concepţia şi certificarea MCAS', un sistem automat care trebuie să împiedice intrarea în picaj a avionului, 'erau neadaptate', a declarat comisia naţională responsabilă cu securitatea transporturilor, într-un raport făcut public vineri la Jakarta.
La câteva luni după accident, s-a prăbuşit o aeronavă de acelaşi tip a companiei Ethiopian, care asigura legătura între Addis Abeba şi Nairobi, în tragedie pierzându-şi viaţa 157 de oameni.
Toate avioanele Boeing 737 MAX sunt consemnate de atunci la sol.
O comisie care reuneşte autorităţile mondiale de aviaţie civilă (JATR) a apreciat recent că agenţia federală americană a aviaţiei (FAA) nu a evaluat corect MCAS din cauza deficitului de ingineri şi de expertiză.
Compania Boeing a anunţat marţi concedierea şefului diviziei sale de aviaţie comercială (BCA), Kevin McAllister, primul responsabil demis de la declanşarea acestei crize.