PC-urile, telefoanele mobile, consolele de jocuri, televizoarele şi dispozitivele medicale wireless care emit folosind unde radio trebuie să fie avizate de Comisia Federală pentru Comunicaţii.
Comisia aprobă anual aproximativ 16.000 de dispozitive electronice, potrivit unor date prezentate luna trecută la cererea Congresului.
În prezent, rata de avizare este zero „şi ar putea afecta puternic economia digitală cu cât situaţia durează mai mult", a declarat şeful comisiei, Jessica Rosenworcel.
Comisia pentru comunicaţii a trimis în concediu fără plată 98% din angajaţi şi a suspendat cea mai mare parte a operaţiunilor, după ce noul an fiscal a început la 1 octombrie fără ca legislativul să adopte bugetul statului federal.
Chiar şi după ce îşi va relua activitatea, Comisia Federală pentru Comunicaţii va avea foarte mult de recuperat, astfel încât ar putea să apară întârzieri la lansarea de produse de către Google, Apple, Samsung Electronics, HTC şi LG Electronics, a avertizat într-o notă de cercetare firma de avocatură Hogan Lovells.
„Va exista un impact puternic asupra produselor de consum, în funcţie de cât de mult durează oprirea activităţii statului federal”, a explicat Michele Farquhar, partener la biroul din Washington al firmei de avocatură.
Produsele care ar trebui să ajungă la vânzare în perioada Crăciunului au depăşit probabil perioada de avizare în iunie sau iulie şi nu vor înregistra probleme, a declarat un fost angajat al agenţiei.
Reprezentanţi ai Google şi Apple au refuzat să comenteze, în timp ce oficiali ai companiilor asiatice Sony, ZTE şi Lenovo au afirmat că afacerile lor în SUA nu au fost afectate de oprirea activităţii statului american.