"Luând în considerare măsurile corective propuse, Comisia a ajuns la concluzia că tranzacţia nu ar restrânge în mod semnificativ concurenţa efectivă în Spaţiul Economic European sau în vreo parte importantă a acestuia", potrivit unui comunicat publicat Comisia Europeană.
Kraft a înaintat o ofertă publică de peste 10 miliarde lire pentru cumpărarea Cadbury, dar compania britanică nu a acceptat oferta, iar acţionarii nu-şi manifestă entuziasmul faţă de propunerea grupului american.
Comisarul european pentru Concurenţă, Neelie Kroes, este mulţumită de condiţiile impuse pentru avizarea tranzacţiei, spunând că preluarea Cadbury de către Kraft nu va avea efecte negative asupra competiţiei şi consumatorilor din spaţiul UE.
Datorită mărcilor de ciocolată, Milka, Côte d'Or şi Toblerone, Kraft este prezent puternic în majoritatea statelor membre ale Uniunii, excepţie făcând Marea Britanie şi Irlanda, unde se consumă ciocolata tradiţională britanică.
"Cota de piaţă a Cadbury este foarte importantă în Marea Britanie şi în Irlanda, însă gradul de penetrare a mărcilor Kraft pe aceste pieţe rămâne scăzut. De altfel, mărcile Kraft ?i Cadbury nu se află în concurenţă strânsă una faţă de cealaltă, având în vedere faptul că există o puternică preferinţă a consumatorilor britanici şi irlandezi pentru ciocolata britanică tradiţională, comparativ cu ciocolata ?de tip continental?. De aceea, Comisia a considerat că nu există probleme de concurenţă nici pe piaţa britanică, nici pe cea irlandeză", arată comunicatul.
Totuşi, Comisia Europeană semnalează probleme de concurenţă în sectorul produselor de ciocolată din Polonia şi România, unde cotele de piaţă ale acestor companii sunt foarte de ridicate, iar mărcile respective sunt în strânsă concurenţă, mai ales pe piaţa tabletelor de ciocolată.
Antena3.ro