Unele firme au renunţat la încheierea poliţelor auto, pentru că pur şi simplu nu au mai făcut faţă cererilor de daună. Este cazul a două companii - Clal România Asigurări - Reasigurări şi Eureko. De altfel, Eureko, fosta InterAmerican, anunţase încă de la începutul anului că va renunţa la asigurările non-viaţă şi se va axa pe pensii, asigurări de viaţă şi de sănătate.
Probabil că acesta nu a fost singurul motiv. Firma a înregistrat un număr destul de mare de reclamaţii, din cauza întârzierilor la plata daunelor. Dar şi a lipsei de interes faţă de clienţi.
Un astfel de caz a fost semnalat la Botoşani, unde directorul adjunct al Poliţiei Comunitare a reclamat Eureko la OPC. Motivul nemulţumirii: păgubitul trebuia să se deplaseze cu maşina avariată la Suceava, pentru expertiză, în loc să vină la Botoşani un reprezentant al firmei. Bineînţeles, interesul Eureko era minim, având în vedere că trebuia să plătească despăgubirea.
Reprezentanţii firmei susţin însă că decizia de a renunţa la asigurările auto nu a fost motivată de reclamaţiile clienţilor.
Eureko nu este un caz singular. Tot mai multe asiguratori întârzie plăţile. Criza economică a înrăutăţit relaţiile dintre service-urile auto şi firmele de asigurări, deoarece plata poliţelor se face din ce în ce mai greu, se arat în Financiarul. Termenul mediu de soluţionare a unui dosar a crescut la 60-65 de zile. Legislaţia permite acest lucru. Asiguratorii sunt acoperiţi, iar de la data la care se evaluează dauna şi până la plată pot trece şi 3 luni.
Antena3