Industria auto din România a reuşit, în plină criză, să relanseze exporturile româneşti şi să devină unul dintre cele mai solide domenii de activitate din România. Performanţa vine după ce la începutul anului piaţa auto s-a confruntat cu şomaj tehnic şi concedieri masive. Cea mai mare contribuţie o are Dacia, care a exportat anul acesta cu 47,4% mai mult decât în primele 10 luni din 2008, scrie
Jurnalul Naţional.Revenirea spectaculoasă a pieţii auto s-a datorat în mare parte mărcii Dacia, care numai anul acesta a exportat peste 130.000 de unităţi, mai mult decât în primele zece luni ale din 2008, când a livrat circa 90.000 de maşini.
Exporturile au fost impulsionate, în special, de programele europene de tip "Rabla", care s-au bucurat de un real succes mai ales în Germania şi Franţa. Aici, înmatriculările de autoturisme Dacia în perioada ianuarie-noiembrie au cunoscut o creştere de 44,5% pe piaţa auto, comparativ cu acelaşi interval al anului trecut. Astfel, automobilul românesc a devansat, în funcţie de numărul de înmatriculări de autoturisme, mărci precum Audi, Seat, Nissan, Suzuky, Hyundai, Kia sau BMW.
Şi Gemania a alocat 5 miliarde de euro pentru programul de tip "Rabla", iar înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Europa au crescut cu 19% în octombrie faţă de aceeaşi lună a anului trecut, de la 17.442 la 20.753 de unităţi.
Însă, succesul Dacia în străinătate ar putea fi în pericol şi asta pentru că mărcile Hyundai, Kia, Daewoo şi Ssang Yong vor beneficia de reduceri de taxe, după ce la data de 15 octombrie Uniunea Europeană şi Coreea de Sud au semnat un acord de liber schimb care prevede eliminarea tuturor barierelor tarifare.
Eliminarea acestor taxe la importul de maşini din Coreea de Sud ar putea avea consecinţe dezastruoase pe piaţa auto europeană şi românească. Cu toate acestea, constructorii de la Mioveni sunt optimişti.
Antena 3