Acest infografic, postat pe site-ul policymic.com arată cum marile branduri se întind ca o caracatiţă şi ajung să deţină, să înghită sau să influenţeze şi companii mai mici.
Să luăm spre exemplu Procter & Gamble, o companie de 84 de miliarde de dolari, care are un capital uriaş pentru publicitate în SUA şi se bucură de o gamă largă de răspândire a produselor: de la medicamente, pastă de dinţi, până la haine.
Astfel, sub acoperământul P&G intră peste 4,8 miliarde de oameni din întreaga lume.
Un alt gigant este Nestle, jucător-colos care are un capital de 200 de miliarde de dolari, fiind cotat drept cea mai mare companie alimentară din lume. Sub "tentaculele" Nestle intră, pe lângă produsele sale în preponderenţă dulci, alte 8.000 de branduri diferite din domenii precum îngrijire corporală - L'Oreal, sau îmbrăcăminte - Diesel, ori hrană pentru animale: Purina şi Friskies.
În imaginea de mai jos puteţi vedea cum se întind marile companii şi care este de fapt alegerea pe care o facem atunci când cumpărăm, în magazine.