Tolga Oncu, managerul operaţiunilor de retail la Grupul Ingka, principalul retailer Ikea, a declarat că compania a decis să iniţieze discuţii cu Belgia, Croaţia, Republica Cehă, Irlanda, Portugalia, România, Serbia, Spania şi SUA, spune ZF.
Oncu a adăugat că Ikea a crezut că afacerile vor scădea cu 70-80% la începutul crizei. Însă acum toate cele 23 de magazine ale companiei s-au redeschis şi au un număr mare de clienţi.
„Acum ştim mai mult decât în februarie şi martie, şi este corect să ne întoarcem şi să spunem:„ hei, mulţumim foarte mult că ne-aţi ajutat în această perioadă dificilă şi acum vrem să vedem cum putem înapoia ce am primit", a spus Oncu pentru Financial Times.
Ikea abia a început discuţiile cu autorităţile naţionale, şi, din cauza diferenţelor în modul în care sunt înfiinţate schemele de şomaj tehnic sau de program redus de lucru, compania nu ştie încă cum va plăti guvernele banii.
Oncu a spus că retailerul nu ştie câţi bani va înapoia sau câţi lucrători au fost implicaţi în cele nouă ţări.
El a declarat că prioritatea Ikea la începutul crizei, în februarie şi martie, a fost protejarea angajaţilor, în condiţiile în care a închis cea mai mare parte a celor 374 de magazine din întreaga lume.
Oncu a adăugat că acţiunea de a rambursa banii este pur şi simplu „un lucru corect”. „Este important să păstrăm relaţii bune cu societăţile şi comunităţile de care suntem apropiaţi”.
Ikea a înfiinţat şi un fond de 26 de milioane de euro pe care liderii magazinelor Ikea să îi distribuie în comunităţile locale.