"Acum există un moment de satisfacţie, dar în acelaşi timp combinat de teamă pentru că CFR Marfă nu este o societate uşoară de adus la un nivel de profitabilitate. Urmează să luăm nişte decizii destul de grele. (...) Cu siguranţă în anumite puncte este nevoie de restructurare, dar eu aş vrea să găsim soluţii împreună cu Ministerul Muncii şi cu sindicatele, să nu dăm oameni afară. Nu este intenţia mea primordială de a da oameni afară. Nu vrem să creăm probleme sociale. M-aş bucura ca împreună cu Ministerul Muncii să găsim soluţii, să creăm şi să le dăm de lucru altceva", a spus Stoica, la postul public de televiziune.
Ce se va întâmpla cu angajaţii CFR Marfă, după privatizare. Iată răspunsul ministrului Fenechiu
CFR Marfă are 10.800 de angajaţi şi 9.000 în grupul Grampet, în total fiind aproape 20.000 de oameni.
"Există o supradimensionare de personal, dar nu atât cât se vehiculează. O primă măsură a luat-o MT, a demarat o procedură pentru 1.000 de salariaţi ai CFR Marfă, şi cred că mai este necesar încă un număr de 500 de angajaţi", a explicat omul de afaceri.
Întrebat dacă nu vor exista probleme cu legislaţia antimonopol, în condiţiile în care CFR Marfă împreună cu GFR vor deţine o cotă de piaţă de 80%, acesta a precizat că nu ar trebui să ne raportăm doar la calea ferată, ci şi la coridoarele europene.
"CFR Marfă are o cotă de piaţă de 45%-46%, iar GFR de 34-35%, dar noi nu ne raportăm strict doar pe calea ferată. Pe auto se transportă acum 90 de milioane de tone, iar pe calea ferată doar 50 de milioane de tone. De asemenea, ar trebui să ne raportăm la coridoarele europene şi nu neapărat strict loco pe calea ferată. Au mai intrat şi alţi operatori pe piaţă (...) În timpul negocierilor s-a pus problema depourilor şi avem un timp pentru a vinde sau găsi o soluţie pentru ca să beneficieze toţi concurenţii de acele depouri. Sunt mulţi operatori feroviari mici, din restul cotei de 20%", a explicat Stoica.
Compania Grup Feroviar Român a fost declarată joi câştigătoare a competiţiei pentru privatizarea CFR Marfă, după şapte ore de negocieri.