Numit MotoX, noul gadget va fi produs inclusiv în SUA şi va face parte dintr-o campanie de a reduce preţurile smartphone-urilor şi de a pune capăt marjelor ridicate de profit ale companiilor precum Apple, a declarat şeful Motorola, Dennis Woodside, citat de Financial Times.
„Ţinând seama de context, MotoX este mai conştient de ceea ce se întâmplă în jurul său. Poţi interacţiona cu acesta mai mult decât cu alte dispozitive actuale. Anticipează ce vreau", a spus Woodside.
Senzori din interiorul dispozitivului, precum un giroscop şi un accelerometru, vor fi constant alimentate, astfel încât telefonul să ştie dacă se află într-o maşină care călătoreşte cu peste 90 de kilometri pe oră sau este scos din buzunarul utilizatorului.
În funcţie de aceste informaţii, smartphone-ul va încerca să anticipeze în ce scop urmează să fie folosit. Va putea, de exemplu, să deschidă o aplicaţie a camerei foto în avans pentru a face o poză, scrie Financial Times.
Woodside a precizat că MotoX va ajunge la vânzare pe parcursul acestui an şi va avea un preţ mai mic decât iPhone 5.
Google a ţinut să surclaseze Apple şi cu anunţul că va produce MotoX la o fabrică din Texas. În timp ce Apple a primit laude la Washington după anunţul recent că va readuce în SUA un număr redus de locuri de muncă din producţie, Google a informat acum că va angaja 2.000 de persoane la fabrica pe care o are în Texas începând din august.
Componente precum procesoarele şi ecranele vor fi încă fabricate în Asia, dar 70 % din asamblarea MotoX se va derula în SUA, a declarat Woodside.
Google are încredere că dispozitivul, care va fi „distribuit la scară largă", va înregistra vânzări mari, deoarece „experienţa nu se compară cu nimic disponibil", a adăugat el.
Unul dintre apectele care vor face MotoX unic va fi modul în care consumatorii „vor fi implicaţi în designul dispozitivelor", a mai spus şeful Motorola, fără a oferi însă şi alte detalii.