Măsura marchează deschiderea unui nou front în lupta dintre marile companii active pe internet, aceastea încercând să-şi folosească activele ca avantaj competitiv. Amazon a anunţat, săptămâna trecută, că a început să furnizeze împrumuturi retailerilor independenţi care vând produse ale companiei.
Decizia Google de a emite cărţi de credit, disponibile în Statele Unite în câteva săptămâni şi mai târziu în alte ţări, semnalează prima încercare a grupului de a folosi rezervele uriaşe de lichiditate pentru a-şi susţine operaţiunile cheie de căutare pe internet prin subvenţionarea liniilor de credit cu dobânzi reduse.
Google va oferi clienţilor credit între 200 de dolari şi 100.000 de dolari pe lună pentru a plăti folosirea Adwords, serviciu prin care sunt plasate mesaje lângă rezultatele căutărilor online.
Încasările din Adwords au constituit cea mai mare parte a veniturilor de 37 de miliarde de dolari din publicitate raportate de Google anul trecut.
Google a anunţat că a stabilit dobânzile iniţiale considerabil sub cele ale cărţilor de credit disponibile pe piaţă pentru afaceri mici şi mijlocii. În Statele Unite, dobânda va fi de 8,99%, iar în Marea Britanie de 11,9%.