Exporturile Dacia vor ajunge în acest an la peste 260.000 de autovehicule, din care 74% vor merge către pieţele vest-europene, în condiţiile în care în 2004 nici nu se lua în calcul comercializarea Logan în Europa de Vest.
"Anul acesta 74% din exporturile Dacia sunt către pieţe din Europa de Vest precum Franţa, Germania, Spania, Olanda şi Belgia. În plus, marca Dacia a intrat în 2009 în top 10 cele mai cunoscute branduri auto", a spus Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia citat de la
ProTv.
Francois Fourmont va părăsi conducerea Dacia în luna decembrie, după ce a condus compania şase ani. Funcţia de director general va fi ocupată de un alt francez, Jérome Olive, care a deţinut funcţia de director la uzina Renault din Douai.
"Atunci când am lansat modelul Logan pe piaţă, în 2004, nu era prevăzută la export în Europa de Vest. Dar jurnaliştii ne-au convins să o comercializăm şi în Franţa, după care a urmat expansiunea în Germania şi în restul ţărilor din Europa".
Succesul Dacia la categoria low-cost a fost pus la îndoială şi de executivii din interiorul grupului Renault. Totuşi, Toyota, Volkswagen şi Peugeot proiectează în prezent asemenea automobile pentru a intra în concurenţă cu Logan.
"În 1999 nu lucram la Dacia, ci la un furnizor. Dacă atunci nu se lansa un nou proiect, compania intra în lichidare. Inclusiv la Renault existau persoane care se îndoiau de succesul mărcii. Practic până în 2005 toţi constructorii din Europa râdeau de noi, dar după aceea au urmat alţi constructori cu modele similare. Inclusiv Peugeot a anunţat că va lansa un model low-cost concurent pentru Logan", a spus directorul Dacia.
Costul dezvoltarii modelului Logan a fost de trei ori mai redus decât în cazul altor modele similare dezvoltate de constructorii europeni de automobile, adaugă şeful Dacia.
Potrivit estimărilor de pe piaţă, un model Logan costă în producţie între 2.700 şi 3.000 de euro.
"Care este exact costul de producţie al unui model Logan este ştiut numai de către directorul financiar. Dar totodata, acesta are interdicţie de a spune această cifră. În cazul unui automobil, costurile foarte mari nu sunt la producţie, ci la proiectare. Grupul Renault a investit în modelul Logan aproape 600 milioane de euro. Spre comparaţie, alţi constructori investesc într-un model similar până la 2 miliarde de euro", a declarat Fourmont.
Antena3.ro